Aerox reageert niet op stationair schroef..

JelleW

New Member
Hey!
Ik heb 2maanden geleden een yamaha aerox kunnen kopen voor een goed prijsje..
De aerox starte heel slecht en liep niet stationair..
Ik heb de carburateur proper gemaakt alsook alle sproeiers.
rijden doet ie goed nu, maar valt nogsteeds uit als ik het gas loslaat vooral waneer het blok warm is.

De aerox heeft een standaard cilinder, standaard uitlaat ontgrensd vermoed ik, standaard luchtfilter,
en een dellorto 17.5mm Phva TS carburateur (Sproeier 92)

De Stationair schroef doet helemaal niets.. als ik de schroef helemaal indraai gebeurt er niks en als ik hem beetje per beetje open draai ook niet.
iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen?

De luchtschroef heb ik ook helemaal ingedraaid en terug op 1.5 tot 2 slagen uit gezet.

de brommer rijd op gps stipt 71 kmhpu

Iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen?
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Beste,
'De Stationair schroef doet helemaal niets.. als ik de schroef helemaal indraai gebeurt er niks en als ik hem beetje per beetje open draai ook niet.' Bedoel je hiermee dat het probleem blijft of dat je motor er niet op reageert?
 
Wat je met de stationair schroef doet , is hetzelfde als dat je je gashendel , een klein beetje draait , gebeurt er dan ( met gashendel) ook niets .
Komt de schroef wel tegen de gasschuif / vlinderklep , en licht hij die ook op ?
 
oh, dat gaat indd het probleem zijn dan :sweatsmile:
als ik de gashendel beweeg springt hij niet terug..
dus als ik hem opendraai blijft ie ook gewoon open..
bedankt!
ik ga morgen een nieuwe gaskabel bestellen.
 
Hoeft niet de kabel te zijn , eerst kijken of de klep / schuif goed heen en weer gaat , voordat je iets besteld
 
Thnx, ja de gaschuif gaat perfect op en neer ook bij een klein beetje gas..
maar aan het stuur waar je normaal de gaskabel kan afstellen is het bij mij afgebroken.. dus de kabel houd zelfs niet tegen.. is moeilijk uit te leggen :sweatsmile:
soms als ik volgas geef blijft hij ook hangen en moet ik tegen de gaskabel duwen zodat ie terug op zen plek zit..
 
Back
Top