Malossi Sport 70cc warmloper gehad?

MarcoNL

Member
Eergisteren reed ik rond en toen bleef mijn Aerox ineens iets in toeren hangen, toen ik weer thuis was heb ik het waterpompdeksel eraf gehaald en toen zag ik dat het waterpompschoep van het borgringetje afgeknapt was op de waterpomp as.. hierdoor werd de koelvloeistof niet meer rondgepompt en kreeg de cilinder dus geen koeling voor ongeveer 5 minuten .

Scooter startte nogsteeds zonder problemen, en viel ook niet uit tijdens het rijden, ook niet toen deze iets in toeren bleef hangen

uiteindelijk bleken de waterpompdeksel lagers kapot te zijn deze kon ik geeneens meer met de hand draaien .

Zojuist heb ik de cilinder eraf gehaald, en deze ziet er eigenlijk nog heel goed uit , geen krassen voelbaar ook op de cilinderwand , alleen de zuiger heeft op de bolle kant wat donkere plekken, is dit een symptoom van een warmloper of niet ?

En als ik alles weer monteer, moeten de zuigerveren dan ook vervangen worden of alleen de cilinderpakkingen ?

20240502_182408.jpg

20240502_182632.jpg
20240502_182424.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

De foto van de zuiger is een beetje onduidelijk maar de kroon ziet er gewoon goed uit.
Mooie gelijkmatige flow van de poorten.

Hieronder een voorbeeldje van de slijtsporen van een warmloper;

1714716557526.png
FOUR-CORNER SEIZURE

1714716663794.png
MULTI-POINT SEIZURE
 
Zie ook niets bijzonders , nieuwe set pakkingen , in oliën en en monteren , hoeveel heeft deze set gelopen ( cilinder/zuiger)

Deze cilinderset heb ik vorig jaar April nieuw gekocht, en alleen in de weekenden mee gereden, zal in totaal tot nu toe maximaal 1000km zijn geweest en altijd Castrol olie gebruikt verhouding 1:45 .

Dan ga ik vanavond nieuwe Pakkingen monteren, cilinderwand en zuiger in oliën en het waterpompdeksel reviseren zodat ik weer kan rijden .

Bedankt voor alle reacties !
 
Deze cilinderset heb ik vorig jaar April nieuw gekocht, en alleen in de weekenden mee gereden, zal in totaal tot nu toe maximaal 1000km zijn geweest en altijd Castrol olie gebruikt verhouding 1:45 .

Dan ga ik vanavond nieuwe Pakkingen monteren, cilinderwand en zuiger in oliën en het waterpompdeksel reviseren zodat ik weer kan rijden .

Bedankt voor alle reacties !
beste gewoon 1:50
 
Back
Top