rijbewijs ingevorderd bij 30 km te hed

ik vroeg mij af of mijn rijbewijs wordt ingevorderd als mijn scooter 30 te hard loopt en als het zo is doen ze dit vaak? ik heb het over dat ja alleen roller hebt en geen achtervolging niks want het staat wel op de politie website maar is dit echt zo en doen ze het ook
IMG_0098.png
 
Advertisement - register to remove this

ik vroeg mij af of mijn rijbewijs wordt ingevorderd als mijn scooter 30 te hard loopt en als het zo is doen ze dit vaak? ik heb het over dat ja alleen roller hebt en geen achtervolging niks want het staat wel op de politie website maar is dit echt zo en doen ze het ook
View attachment 75722
Nee. Het rijbewijs wordt niet ingetrokken.
Je krijgt wel een behoorlijke boete vanaf 16 KM overschrijding.
Deze bedraagt maar liefst € 300,-
Tevens is een WOK status te verwachten...
Zie onderstaande link.
 
als ik met dik 135 Km/H over het bromfiets pad knalt langs de N-217 , ben ik echt mijn rijbewijs kwijt .
50% snelheid overschrijding , is inlevering Rijbewijs .
 
Nee. Het rijbewijs wordt niet ingetrokken.
Je krijgt wel een behoorlijke boete vanaf 16 KM overschrijding.
Deze bedraagt maar liefst € 300,-
Tevens is een WOK status te verwachten...
Zie onderstaande link.
Het rijbewijs wordt wel degelijk ingetrokken als de snor 30 echte km's te hard rijdt/loopt!
Dit wil dus zeggen dat je op dat moment helemaal niks meer mag besturen waarvoor een rijbewijs noodzakelijk is!
Vraag van TS: ik vroeg mij af of mijn rijbewijs wordt ingevorderd als mijn scooter 30 te hard loopt
Zie ook:


 
Beste @Floris van bommelstijn,
Heb de tekst nogmaals gelezen.
Dat het RBW bij 30 KM te hard op de rollerbank wordt ingenomen is duidelijk.
Heb dit in eerste instantie anders gelezen.
Wat wel raar is is het volgende: wanneer men met een brom/snor maar een paar KM te hard gaat, volgt een bekeuring.
Verderop staat dat een Brom vanaf 51 KM een bekeuring krijgt.
Dus een Brom krijgt in eerste instantie een bekeuring vanaf 2 KM te hard en later heeft deze een speling van 5 KM.
Blijft toch een beetje meten met twee maten...
 
Een boete voor te snel rijden , en inbeslagname Rijbewijs , zijn 2 verschillende dingen . ( zwaar overschrijding van de toegestane snelheid , is inname Rijbewijs . )
Dan mag je niet eens meer in een BromMobiel rijden .
 
Beste @Floris van bommelstijn,
Heb de tekst nogmaals gelezen.
Dat het RBW bij 30 KM te hard op de rollerbank wordt ingenomen is duidelijk.
Heb dit in eerste instantie anders gelezen.
Wat wel raar is is het volgende: wanneer men met een brom/snor maar een paar KM te hard gaat, volgt een bekeuring.
Verderop staat dat een Brom vanaf 51 KM een bekeuring krijgt.
Dus een Brom krijgt in eerste instantie een bekeuring vanaf 2 KM te hard en later heeft deze een speling van 5 KM.
Blijft toch een beetje meten met twee maten...
Het ligt eraan hoe dit geconstateerd en/of gemeten wordt...
Ook maakt het uit of de snelheidsovertreding in de bebouwde of onbebouwde kom plaatsgevonden heeft.

Een snelheidsmeting kan op verschillende manieren worden verricht, maar in alle gevallen geldt dat deze moet zijn verlopen volgens de wettelijke regels en volgens de eisen die aan een dergelijke snelheidsmeting worden gesteld. Pas dan kan de meting worden gebruikt voor het bewijs in een strafzaak. Per meetmethode gelden weer verschillende eisen. De meest voorkomende meetmethoden zijn:

Lasergun
Radarsnelheidsmeter (normaliter niet voor brom/snor 2 wielers)
Boordsnelheidsmeter (mits deze geijkt is)
Trajectsnelheidsmeter (normaliter niet voor brom/snor 2 wielers)
Rollerbank

Zie ook: https://www.politie.nl/onderwerpen/verkeersregels-voor-brom--en-snorfietsen-en-scooters.html en
 
Last edited:
Back
Top