scooter gaat in toeren maar rijdt niet

chivv

New Member
Ik heb een zip type 3 normaal was hij 50cc maar ik heb er een 70cc DR racing in gedaan.
Toen ik de cilinders verwisselde ging alles vlot. als ik hem start en gas geeft gaat hij in toeren maar komt er maar geen beweging in.
ik heb de carter na geken en alles was daar goed. de krukas beweegt. pakkingen zijn ook in orden. dus weet echt niet wat het probleem is.
als iemand mij kan helpen zou ik het warderen.
 
Advertisement - register to remove this

Als de motor genoeg toeren maakt , en het achterwiel draait niet , kunnen er 3 dingen falen , V snaar / koppeling pakt niet aan / of vertanding is stuk . Reed hij voor de wissel wel goed ? Dan ga ik er vanuit dat de vario wel gewoon met de krukas mee draait
 
Als de motor genoeg toeren maakt , en het achterwiel draait niet , kunnen er 3 dingen falen , V snaar / koppeling pakt niet aan / of vertanding is stuk . Reed hij voor de wissel wel goed ? Dan ga ik er vanuit dat de vario wel gewoon met de krukas mee draait
voor de wisseling was alles perfect, als ik aan de koppeling handmatig draait draait het achterwiel mee, v snaar ziet er prima uit. hoe kan je zien of de vertanding kapot is?
 
voor de wisseling was alles perfect, als ik aan de koppeling handmatig draait draait het achterwiel mee,
Hieraan kun je dat zien , vertanding is het dus niet . Dan blijft als de snaar goed is , en die met de krukas mee draait de koppeling over .
Maar wel heel toevallig dat dat uitgerekend nu gebeurt.
Trekveren nakijken .
aangrijp probleem .
Post automatically merged:

Hij maakt ook net zoveel toeren als voor de wissel ?
 
Bij elke mechanisch aanpassing zal je andere vario rolletjes moeten veranderen. Of het nu carburateur uitlaat of cilinder is.
Dat blijkt dan , maar wat ik niet begrijp , is waarom hij helemaal niet van zijn plek wil , begrijp dat hij een dip ,of slechtere optrek heeft . Maar niet van zijn plek willen , heeft volgens mijn optie niets met de rollen van doen . Ook al zitten er lichtere rollen in , dan zou hij toch willen rijden ?
 
Voor het te hoog of te laag in toeren rijden verander je het gewicht in je rolletjes voor langzaam optrekken je veer van de koppeling. Voor aangrijp moment trekveren. Vaak combinatie van alles met nieuwe setup
 
Back
Top