Sr 70 blijft verzuipen

DutchTerroriser

Well-Known Member
Moi, ben ik weer

Ik heb een Aprilia sr 70cc, maar hij blijft verzuipen.
Bougie word steeds nat van bezine, heb de carburateur al vervangen, die zag er niet meer zo lekker uit.
Maar met de nieuwe doet ie het nogsteeds.
Standaard zit er sproeier 68 in, heb er nu 70 inzitten wat mij zelfs aan de arme kant lijkt voor een 70cc.
Iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

Luchtfilterbak eraf, hand op de kelk van de carb en starten. Jij denkt namelijk dat ie verzuipt. Maar vermoed dat de choke gewoon kapot is.
Zou best kunnen, heb de oude choke gewoon hier op gezet (heeft al 40k kms), in principe zou die er af moeten gaan met direct 12 volt toch?
Post automatically merged:

Net 12v op de choke gezet, word wel warm maar zit geen beweging in. Dus ff gestart zonder de choke en loopt wel, zou ik het naaldje van de choke af kunnen knippen? Zodat ik de choke er wel op kan zetten maar dat ie niet verrijkt?
 
Last edited:
Als je de naald verwijderd dan staat de choke als het ware continu aan. Beter start je hem zonder choke en draai je hem erin na één minuut. Dan kun je prima rijden voor nu.

Als je een piaggio blok hebt zou ik er een handchoke op zetten. Je kunt er immers goed bij.
 
Als je de naald verwijderd dan staat de choke als het ware continu aan. Beter start je hem zonder choke en draai je hem erin na één minuut. Dan kun je prima rijden voor nu.

Als je een piaggio blok hebt zou ik er een handchoke op zetten. Je kunt er immers goed bij.
Ja is Piaggio blok, maar hoezo na 1 minuut? Hij schuift helemaal niet meer uit namelijk
 
Ja is Piaggio blok, maar hoezo na 1 minuut? Hij schuift helemaal niet meer uit namelijk


Jij wilt graag rijden en afstellen. In de huidige situatie start die niet. Dus de choke sluit het kanaal af blijkbaar. Dan trek je die choke eruit, laat hem 1minuut draaien zodat de zaak opwarmt. Dan douw je hem terug erin en ga je rijden.
 
Jij wilt graag rijden en afstellen. In de huidige situatie start die niet. Dus de choke sluit het kanaal af blijkbaar. Dan trek je die choke eruit, laat hem 1minuut draaien zodat de zaak opwarmt. Dan douw je hem terug erin en ga je rijden.
Zonder choke loopt ie ook niet, k bestel wel een nieuwe en laat wel weten hoe dat gaat
 
Back
Top