3 v-snaren kapot in 2 weken?

Remy

Well-Known Member
Hallo,

Mijn setup:

70cc Malossi Sport
Polini Evolution
17.5 dell'ortho
hebo verstelbaar
Polini speedcontrol
Malossi carbonnen kleppen

Ik reed eerst met mijn originele v-snaar..deze knapte nadat ik er de 70cc en meteen de koppeling en vario eronder gelegt had. Ikke balen, dus een nieuwe Dayco v-snaar gekocht. Deze was binnen een halve week kapot.
Daarna was ik kwaad, en kocht ik een Malossi Kevlar belt.. deze eronder gegeooit, en heujj, ik kon 1 werek rijden zondar dat hij knapte!. maargoed, hij knapte ná 1 week, en ik kom weer 10 kilometer naar huis wandelen. Ik word er echt ziek van..
Op mijn vario zitten er in de hoogste versnelling( dus als de v-snaar op zijn laagste is)plekjes.. ingesleten ronde vlekjes..Ik heb het het idee dat hierdoor mijn vario niet in balans is, en de v-snaar kapot vibereerd..Ik snap er nix meer van, hoe kunnen mijn v-snaren zo snel knappen??
Overmorgen maar eens terug naar die zaak, en zeggen dat het vast een fabrieksfout zal zijn geweest..HELP:(!

Mvgrt Remy
 
Advertisement - register to remove this

Eej mensen,

Nee absoluut geen bramen, ook geen stukje.. De koelvinnetje op me halfpoulie zijn nog uitstekend.. ik denk zelf een de Vario, door de slijtage velkjes onderin, dta ie uit balans is.. of dat me vroige eigenaar die vario heeft laten vallen ofzo.. naja, ik ga morgen die v-snaar proberen te ruilen, en de originele vario er weer effe in zetten, op zoek naar een hebo variotje.. Jullie horen nog van me!

Misschien nog meer opmerkingen/tips:$?

Remy
 
Hoe ziet de gebroken snaar eruit? is hij vanaf de zijkant kapot gesleten of echt 1 stuk kaarsrecht doormidden? (mss ergens scherpe puntjes)

gebruik je shims voor de afstand van je vario of is alles origineel? (mss dat hij schuin draait)

loopt hij niet aan ergens in je carter?
 
Eej mensen,

Shims zijn ophoogringetjes ofzo? Hmm, raar, het moet denk ik aan me vario liggen. me achterpoulie kan gewoon niet krom zijn. Ik hou het bij me vario.. Deze ga ik eerst vervangen voor een originele vario, en dan eens kijken of het goed gaat..Ik heb van sommige ook gehoord dat een Polini Speedcontrol erg heet kan worden..+ dat mijn vorige Hebo vario het voor mijn idee beter deed:$..
Nouja ik houd jullie op de hoogte, Thnx iig voor de hulp!!!!!!!

Remy
 
Nou people,

Gister nieuwe v-snaar gehaald. Aan de schade wist mijn dealer dat het niet aan de fabrikant lag, maar aan mijzelf. De snaar is gewoon een soort van gesmolten:|..
Ze zeiden dat het aan de koppelingpoulie kon liggen, dus ikke kijken, bleek idd één helft gewoon een blauw rand te hebben. Er miste 1 van die 2 spietjes( waar die baan overheen glijd)dusja, daar zou het weleens aan hebben kunnen liggen.
naja. ik mijn originele vario en originele koppeling( voorzien van wel 2 spietjes)er maar weer ingezet, maar nog word hij superheet:|! Als ik ongeveer 15 kilometer ga rijden, en ik kom terug, is me carterkap echt gloeiend heet. echt heet..
Wat is dat toch:(.. misschien overwegen om een TP carterkap te kopen?( die wilde ik toch al)..

Help:'(..
 
Nou, nog steeds niks verandert,

me carterkap word zo heet dat je zowat je vingers eraan brand. Kun je voorstellen, de warmte gaat door de koppeling naar de vertandig, naar het carter, naar de carterkap. tevens werkt de warme lucht mee..Mijn v-snaar word dus gloeiend heet!
Wat is dat toch:(..Mijn vario gedeelte gaat zo:
Krukas, starterkrans,gradenplaat,vario,variobus,halfpoulie,ring met poten eraan,dan dat kleine kickstarter kransje,ring, en de moer. Mis ik ergens een ringetjes? tussen me halfpoulie en vario bus ofzo?
En bij me vertanding, is het gewoon de gehele koppeling erop, en dan het koppelingshuis. Nergens een ringetje onder...Sinds kort ook een tikkend geluid:S?..wat is dis toch voor een gein.. Al twee koppelingspoulie's gebruikt, en weer hetzelfde verhaal. Ook al originele vario erop gezet.. nog niks verandert.. Er onstaat dus ergens een enorme wrijving.. Ook al 110 ml nieuw carterolie erin gegooid,( er kwam 105ml uit:|) helpt allemaal niks!

Help:'(!
Remy
 
En om nu een tp-carterkap te kopen, om het verbranden van me v-snaar te voorkomen is ook zo'n naja zwaar onnodige provisorische(spel ik dat goed:$?) oplossing..
 
Back
Top