Groot licht werkt, rest niet

bince

New Member
Mijn kymco agility 50 had best wat onderdelen die vervangen moesten worden.
Ondertussen, na ook een tijd niet gereden te hebben, heb ik oa ook de spanningsregelaar vervangen.
Nu werkt als ik de motor aanheb alleen het groot licht, waardoor zou dit kunnen komen? Weet niet meer zeker of dit zo hoort maar alleen als de rechter schakelaar helemaal naar links staat en de linker schakelaar staat op groot licht dan doet ie het.
Ik las iets over lampjes die kunnen doorbranden maar weet niet zeker of mijn scooter aparte lampjes heeft voor de verschillende lichten. Het achterlicht deed het sowieso al een tijdje niet.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Als je regelaar kapot was , kunnen je lampjes door gebrand zijn , door te hoge spanning op de lampen uit de stator , door meten zou ik zeggen , en kapotte vervangen . Dat het licht het alleen doet als de motor loopt , komt omdat dat niet via de accu loopt , maar via de stator
 
De rechter schakelaar is om de verlichting aan en uit te schakelen.
De linker schakelaar is om het dimlicht of grootlicht te schakelen.
De koplamp is een duplo lampje dus een lampje met 2 gloeidraadjes.
Het ene gloeidraadje wordt ingeschakeld bij dimlicht en het andere gloeidraadje bij grootlicht.
Als alleen grootlicht werkt kunnen de volgende zaken aan de hand zijn.

  • Lampje defect. (gloeispiraaltje van dimlicht defect.)
  • Probleem in de dimlicht/grootlicht-schakelaar.
  • Onderbreking of slecht contact in de witte draad tussen de dimlicht/grootlicht-schakelaar en de fitting van je koplamp.
  • Slecht contact of onderbreking in de koplampfitting.
 
Back
Top