Laad systeem niet werkend piaggio typhoon 1995

Cloet522

New Member
Hoi, ik heb een Piaggio typhoon uit het jaar 1995. Een paar dagen na dat ik hem had gekocht was de accu leeg vorige eigenaar zij dat die accu dood was. Dus ik had een nieuwe accu gekocht paar dagen later weer leeg, ben op onderzoek uit gegaan stond er dat het mijn spannings regelaar kon zijn die vervangen voor een originele spannings regelaar. Doet die het nog steeds niet dus ben verder gaan zoeken uit eindelijk kom ik uit op de stator iemand enig idee hoe en welk kabeltje (dus welke kleur) ik hem door kan meten en welke waardens er uit moeten komen zowel direct uit mijn stator en bij de accu
 
Advertisement - register to remove this

Bij versneld stationair draaien , moet de spanning over de accu polen tussen 14/15 volt zijn . motor uit , spanning over polen 12/12,5 volt
Ook even kijken of je geen lekspanning hebt , rijdt je veel korte stukken , en heb je lek spanning ( b.v alarm) heb je dit verschijnsel ook .
Even de min van de accu loshalen , en dan met een multimeter meten of er stroom loopt tussen accu en losse min kabel ( amp)
Ook kun je de draden van de stator naar de regelaar doormeten op breuk , of slecht contact in de connectoren . En is de zekering heel ? Waarschijnlijk wel omdat alles het een paar dagen doet .
 
Back
Top