Scooter start niet na heel veel te hebben geprobeerd

Ancrypto

New Member
Hallo allemaal,
Ik heb een znen zn50qt-11 uit 2018 gekocht van marktplaats met het idee hem weer op gang te krijgen, Maar ik krijg dit niet voor elkaar. Ik zou wel wat help kunnen gebruiken.

Het heeft een 4 takt GY6 50cc motorblok

Dit werkt:
- De bougie geeft vonk. Toen Ik het ding kocht zag ik dat zowel de bougie als de bobine was vervangen en de vonk is getest(meerdere keren).

- Er is een nieuwe carberateur opgezet en de benzine kraan geeft voldoende benzine wanneer er vacuüm word gezogen door de motor.

- Er is een nieuwe zuiger en cylinder in gezet (50 cc) en de motor heeft een compressie van 90 psi.

- Er is uiteraard ook een nieuwe batterij in de brommer gemonteerd en de olie is ververst.

- Er zit verse benzine in de tank


Wanneer de brommer probeert te starten ruikt het naar benzine en draait het vliegwiel zo hard dat je zou denken dat het zal gaan starten, maar hij slaat niet aan.
Met remreiniger in het luchtgat van de carberateur draait de motor minder toeren. Na een tijdje geeft het weer een snel toerental.
Met de hand de carberateur choken heeft geen effect.
Met de hand over het hele luchtgat bereikt benzine mijn hand.

Toch wilt deze brommer zowel elektrisch als met kickstart NIET STARTEN.
Ik heb geen flauw idee wat het nog meer mee kan zijn, vandaar dit bericht.
Als iemand mij zou kunnen helpen, al is het een suggestie, zou dat heel fijn zijn.

Bij voorbaat dank
 
Advertisement - register to remove this

Heb je goed gelet op de timing, vonk niet te vroeg?
Waarom is die bij de vorige eigenaar aan de kant belandt?
Groet,
 
Heb je goed gelet op de timing, vonk niet te vroeg?
Waarom is die bij de vorige eigenaar aan de kant belandt?
Groet,
De vonk timing staat goed in vergelijking met de kleppen.
De vorige eigenaar was een jonge vrouw die zei dat ze het ding weg deed omdat het niet meer liep.
 
Edit: na een nieuwe cdi maakt de scooter soms 1 a 2 slagen tijdens kickstarten, maar slaat nog steeds niet aan
 
Te weinig compressie kan startproblemen veroorzaken.
Ik heb hem gestart nu, 2 keer, maar hij start heel moeilijk en alleen met kickstart.
Met elektrische start doet hij het niet.
Wel een hele vooruitgang.
Heb je goed gelet op de timing, vonk niet te vroeg?
Waarom is die bij de vorige eigenaar aan de kant belandt?
Groet,
Bedankt voor de timing tip, zo ben ik op cdi gekomen.
 
Back
Top