Sf2 trek en top probleempje

Gallecgun SF 2

Twijvel is afkeur en boem = au!
Beste luitjes,


Ik kijk al enige tijd mee en heb al wat ervaring van jullie mogen op doen, maar na lang zoeken kan ik nog niet het antwoord vinden op mijn vraag.

In het kort het probleem.
Speedfight 2 2008 ac.
Trekt niet super door en houd op rond de 70.
Ben veel aan het afstellen geweest maar kan gewoon niet vinden waar het aan ligt.

Setup:
Airsal 70cc alu met kop ( geen t6 dit is dacht ik een eurokit)
Doppler s3r. ( onrgrenst demper en bocht)
Multivar 7,5 gram. ( voelt tot nu toe aan met meeste koppel )
Malossi flyclutch ( rode druk gele trek.
Vertanding 08 eruit en 05 langere er in.
Maakt dus geen overtoeren jengelt niet. En zou dus nog zat moeten over hebben.
Standaard v snaartje een enduro ofzo.

Ben dus veel aan het wisselen geweest.
Zit nu op 76 sproeier stock carb.
9 gram gereden ( te zwaar ofcourse )
6 gram ( te licht )
Gele druk veer dipt iets rode pakt goed op maar lever dan 2 km in op top.
Van 72 naar 70 +/-

Heb de clinder nu 200km
Rustig gereden met af en toe trekken.
En altijd eerst warm gereden.

Maar de trek kracht is nog het zelfde bij na als mijn 2005 lc speedfight met stock 50Cc
En die blaast makkelijk naar de 80.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en waarom misschien?
V snaar slipt naar mij mening niet.
Toeren verloop is constant op een kleine variatie na.

Na de 65 zie je gewoon de teller langzamer gaan en passeert amper de 70.

Blok heeft net 18k gelopen geen rare bij geluiden compressie is goed aanwezig.
Rij met 1 voetpakking en 1 koppakking.
Hij raakt niks.
Deed hij met stock kop wel.
Daarom een bijpassende kop bijgekocht van airsal die aangeraden werd

Misschien dat ik nog iets vergeten ben.
Hoor graag
Frank
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon letterlijk niet veel.
Toeren blijven na genoeg het zelfde.
Maar hij trekt gewoon niet door.

Gisteren goed bultaf 75 kunnen klokken met moeite.
Als of hij gewoon niet het vermogen heeft om door te trekken.

Geen over toeren of gekkigheid.
Wel typische AC gedrag, als ik warmer word trek ik minder.

Wat ik dan aan kracht al heb op half gas haalt hij dat niet meer op volgas.
 
Dus het ligt aan de cabarateur je hebt hem niet goed afgesteld want als je volgas niet goed hebt aan gepast kan het zijn dat hij half gas sneller gaat.
pruttelt ie op top? Kleinere sproeier.
Houd hij in en heeft geen vermogen (maakt bwoap geluid) grotere sproeier.
Je zou eventueel als je handchoke hebt die kunnen aantrekken en dan volgas dan weet je het probleem ook . Veel succes
 
Thx voor de reactie,
Carb zit wel goed. Koffie bruin, heb meer last van de ac kwaal daar in ( paar keer trekken en dan lever je wat vermogen in )
En koud of warm maakt niet veel uit is puur na een beetje melken van de scoot
Anders is eerder een grotere carb de oplossing maar is een vervoersmiddel geen sprinter

Ook wel even langs de chop geweest laten testen, hun idee was om misschien een lichtere koppeling te plaatsen.

Het idee er achter is dat het elkaar nu niet lief heeft
Ik heb meer toeren nog om op vermogen te zitten van de uitlaat. Maar als ik lichter ga in rollen komt hij sneller op overtoeren.

Idee was om de flyclutch ( die overigens zwaar is ) te vervangen met een stock of lichtere variant en kijken hoe hij daar op reageert.

Dan zou ik lichter in rollen kunnen en kom ik meer in de power band van de cilinder en uitlaat en zou hij dus meer vermogen moeten kunnen maken.
 
nou kleine update,

nog niks beter geworden.
nog een keer stock koppeling geprobeert met gele en rode druk veer.
rode blijft beter, toeren verloop is constanter.

doppler s3f verwisseld met een yas r.
kan nu wel lager in gewicht maar niet meer vermogen al trek hij wel iets beter door naar de 73/75.

maar dit doet hij zachter als de doppler.
de eerste doppler wat ik had was meer hoogtoerige als deze nieuwere.

misschien dat ze wat hebben veranderd.
het gekke is dat wel de flyclutch beter aangrijpt en minder slipt en weer oppakt dan een stock peug koppeling.

bougie is nog steeds netjes koffie bruin.
niks tikt of doet en loopt mooi.

maar gewoon niks geen vermogens gain of top.
nog mijn broertje zijn sf1 gerenden lc 50cc bone stock.

koppel bijna gelijk alleen deze trekt op teller super door baar de 75 80 en dan kalm door naar 85.

blijf het vreemd vinden.
als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag.
 
Back
Top