Vespa LX stationair koud

Tommatje

New Member
Dag allen,

Mijn Vespa LX50 4t 2v wil na minder dan 1 a 2 km rijden met de grootst mogelijke moeite stationair blijven draaien.

Koud starten doet ie gewoon in 1x en loopt daarna ook goed (verhoogd) stationair. Vervolgens geef ik een paar keer een beetje gas, rijdt ik een metertje of 60 rustig de fietsenstalling uit en de schans op, ik stap af om de deur achter mij te sluiten en dan pruttelt ie langzaam uit. Of hij blijft heeeeel laag stationair pruttelen en valt dan uit als ik gas geef om weg te rijden.

Als we onderweg zijn na een km of 1 a 2 dan is er niks aan de hand en snort ie als een tevreden kater stationair. Zie video. Dit is als ie warm is. Lijkt mij prima zo!?


Zelf dacht ik aan de choke, al start ie koud altijd in 1x. (Of nou ja, het is voorjaar en hij slaapt binnen, spreek je dan van een koude start?). Als de choke het niet doet, zou die dan überhaupt niet meer moeite moeten hebben met starten? Stationairschroef lijkt mij niet het probleem aangezien de Vespa naar mijn mening eenmaal opgewarmd prima stationair draait.

De kleppen zijn 2 weken geleden gesteld en er zit E5 in. Wie heeft tips? :cool:

Mvg,
Tom
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top