Evo platte Zuiger

fret

Erik
Beste heren

Ik wil proberen te rijden met de volgende onderdelen.

evo 70, Platte zuiger ,17,5 orgineel filter, selletra roter Yasuni R
3,5 gram , stage 6 zwart druk en omga grijs terkveren

Niet supper bruut dus. Vandaar ook dat ik een zuiger van 30 euro gebruik.
Echter heb ik een afstelprobleem. Ik heb inmiddels sproeier 140 t/m 65 met stappen van 10 geprobeerd en ik krijg geen vermogen. Ik heb telkens het idee dat de sproeier te grood is de bougi slaat vet en blok komt na 10 meter rijden niet optoeren.

Ik heb wel de indruk dat het blok bij sproeier 65 meer vermogen/ toeren leverd als bij groteren sproeier. Buiten dat het blok geen vermogen afgeeft krijg ik een Pffsst geluid uit de uitlaat net of dat hij brandstof weg tuft en dat gebeurd ook. Kan de oorzaak liggen in de kop. Ik heb nu immers een zeer grote verbrandings kamer en tevens staat de sqiush zeer ruim. Of staat de ontsteking verkeerd. Als ik het na meet staat deze 1,4 voor dus moet goed zijn. Ik wil bijvoorkeur geen nieuwe zuigerkopen. Ik zou graag willen weten wat de gevolgen zijn van de platte zuiger en of ik hier mee kan rijden en hoe dan wel.

Alvast bedankt

Fret
 
Advertisement - register to remove this

Als je een platte zuiger i.p.v een zuiger met een bolling erop monteert krijg je een grotere verbrandingskamer en dus minder compressie wat zorgt voor minder vermogen.
 
De squish kan ook niet anders dan veel te ruim staan met een platte zuiger (mits het piston gat op dezelfde plek zit als een originele evo zuiger).
 
Tot deze conclussie was ik ook gekomen. Alleen de vraag blijft gaat de scooter (normaal) lopen met een platte zuiger. Onder normaal versta ik geen top vermogen.

al vast bedankt
 
Back
Top