Klep vervangen 85cc.

rottieark

Active Member
Oke ik heb dus kleppen en klepseals binnen.

Ik hoor alleen van een vriend dat je ze erin moet draaien met valve grinding pasta.

Hoe zit dit precies en is er misschien een howto?
 
Advertisement - register to remove this

die pasta smeer je op de klepschotel en klepzitting (NIET op de steel!) en dan schuif je de kleppen op hun plaats, waarna je met lichte druk je kleppen rond gaat draaien. heb je speciaal stokje met zuignap voor om met de hand te doen, kan ook van de andere kant rubber slangetje op de steel zetten, dat ook weer om asje in je accuboor past (klem, evt met tie-wrap) waarna je juist trekkend draait (niet te hard, slingert je pasta weg.
die pasta bevat schuurkorrels en zorgt dat ze goed afdichten. af en toe klep eruit en kijken, evt nog wat pasta erbij (dus klep even open) maar ook niet te gek, als je een mooi facetje hebt waar ze beide mooi schoon zijn/blinken wordt het wel wat.
 
die pasta smeer je op de klepschotel en klepzitting (NIET op de steel!)
Daar ging het bij mij al mis haha, mr dankjewel nu weet ik dat teminste

Gelukkig maar dat ik eerst heb gevraagd hier en niet gelijk bezig ben gegaan
Post automatically merged:

Vorige klep was zodaning lek dat de remreiniger direct langs de klep weglekte (alleen inlaat)

Kan het zijn dat de klepzitting beschadigd is?
 
Last edited:
Let ook op de breedte van de geslepen rand , die moet max tussen 1 en 2 mm zitten . Anders moet de zitting opnieuw geslepen of vervangen worden . Kijk maar eens in deze manual voor een gy6 vanaf pagina 50.
 

Attachments

  • 139 QM(GY6) 4T Engine Manual.pdf
    14.7 MB · Views: 8
Back
Top