Krukas kapot wat nu

Justmoi

Well-Known Member
Hallo,

ik heb laatste tijd al een paar keer gepost over mijn runner en een raar geluid....

het zit dus zo, mijn krukas is krom en er is nog wat meer kapot (maandag hoor ik precies wat) maar ook iets met lagers etc

nu zegt mijn dealer dat dit 700-750 euro gaat kosten om te vervangen/maken dit kan toch nooit kloppen |(
 
Advertisement - register to remove this

tsja de onderdelen zullen bij elkaar rond de 200 uitkomen dan misschien, maar ze vragen natuurlijk achterlijke uurtarieven. complete blok opnieuw laten opbouwen kan je beter laten doen door bijvoorbeeld een 'tuner'. die vragen er stukken minder voor en als diegeen je dan van te voren verteld wat hij er voor nodig hebt qua onderdelen zal het je een hoop geld schelen.

succes iig!
 
nieuwe krukas kost je 100 euro, dan nog lager + keerring setje, max 50e ofzo

ligt eraan wat er nog meer kapot is..

Uur tarief is belachelijk, breng het dan naar iemand in de buurt ofzo die het kan, desnoods stuur je het hierheen :p
 
Als ie maar weet wat ie doet he.... krukas monteren is erg belangrijk, de levensduur van de lagers en de krukas zelf hangen echt volledig af van de montagekunsten van je beunhaas.

Ook weten dealers vaak niet hoe het eigenlijk echt moet.
 
Meestal doet een dealer bij een complete revisie

De cilinder honen+ nieuwe zuiger
Nieuwe krukas
Nieuwe lagers
Nieuwe keerringen
Nieuwe pakkingen

Als je dit allemaal bij piaggio zelf besteld ben je een vermogen kwijt.

plus 5x€55 euro uurloon.

kom je toch wel in de buurt hoor.
 
mja maandag krijg ik precies te horen wat ze allemaal willen ermee maar ik ken wel iemand die serieus goed is met dat soort dingen dus dat zit wel goed maja even kijken wat dealer allemaal wil maar ik bestel mooi alles zelf O-)
 
Precies je kan wel wat laten doen bij een dealer.
Alleen dit zijn juist de duren klusjes aangezien je heleblok kaal moet,
opengesplits en ze moeten je ook nog garantie geven dat het wel allemaal weer goed zit.
dat het niet na 50 km stuk loopt.
Mooiste is als je iemand kan die het vaker gedaan heeft
scheelt je een hoop
 
Back
Top