Aerox stottert en rijd ( niet )

Trouwens heb je een hand choke of electrisch? Als je electrische hebt kan het zijn dan deze niet goed werkt. Als hij niet is aangesloten of geen stroom krijgt bijvoorbeeld. De choke blijft dan open staan.
Kilometer teller werkt d.m.v magneetjes in mijn remschijf voor.. deze magneetje gaan langs een sensor die ook ergens langs mijn remschijf zit en door dat die magneetjes een bepaald aantal keer langs mijn sensor gaan berekend het schermpje een snelheid. Ik mis de sensor, die is helaas afgebroken en moet ik nog ff terug lijmen. Niks met massa dus!!! Min kabel van start motor heb ik ook. Heb 1kabel bobine > cilinder 1kabel bobine > waterpomp en een op de startmotor.
 
Last edited:
en nog een update waar het aan kan liggen heb namelijk zelfde probleem :(
Open even een eigen topic, hetzelfde probleem heeft vaak niet dezelfde oorzaak. Als je even een eigen opend met de setup van je scooter dan kunnen we je gerichter helpen het probleem op te lossen :)
 
Oorzaak was dat de bobine, frame en massa draadje van bobine een beetje ‘verbrand’ waren waardoor er roet opzat. Dit is ook de reden waarom de scooter alleen starten met nog extra massa draadjes naar frame! Voor de rest was het afstellen goed gelukt met veel testen!

Edit: v snaar was in de breedte ook 1maatje te klein waardoor die veel slipte, nadat ik dit had verandert ging het afstellen bijna vanzelf!
 
Oorzaak was dat de bobine, frame en massa draadje van bobine een beetje ‘verbrand’ waren waardoor er roet opzat. Dit is ook de reden waarom de scooter alleen starten met nog extra massa draadjes naar frame! Voor de rest was het afstellen goed gelukt met veel testen!

Edit: v snaar was in de breedte ook 1maatje te klein waardoor die veel slipte, nadat ik dit had verandert ging het afstellen bijna vanzelf!
Dus toch de massa zoals een aantal mensen al aangaven fijn dan het is opgelost! Zonder goede massa krijg je slechte vonk waardoor mengsel slecht verbrand. Dit verklaart ook dat steeds een kleinere sproeier nodig leek (zwarte bougie)
 
Back
Top