Scooter tuft/ gaat niet vooruit

Elay

New Member
Ik heb een probleem dat mijn piaggio zip 4 takt heel goed loopt en als ik hem een half uur later wil starten gaat die niet meer vooruit nu is het wel zo dat mijn uitlaat dan hard ‘tuft’ en geen vermogen meer heeft als ik gas geef als hij goed mee werkt rijd hij +-80 a 85 met wind in de rug wat kan dit zijn?

Wat ik al heb nagekeken

Bougie
Cdi
Luchtfilter/ element
Sproeier
Kleppen
Onsteking

Setup
Dr 80cc kleppen beide 0.10
Standaard uitlaat
90 sproeier
Naraku nokenass
Standaard luchtfilter
 
Advertisement - register to remove this

Ik bedoel met testen , of hij een vonk geeft bij de bougie , je kunt hem ook met een multimeter doormeten . Als een bobine warm wordt , kan hij door inwendige sluiting ermee stoppen . koelt hij weer af , doet hij het weer even tot dat hij weer warm wordt , of er helemaal mee uitscheid . Als je een reserve bougie meeneemt , hoef je de hete bougie niet te demonteren , alleen de bougiekap over te zetten. Anders een keer de compressie meten .
 
Ik bedoel met testen , of hij een vonk geeft bij de bougie , je kunt hem ook met een multimeter doormeten . Als een bobine warm wordt , kan hij door inwendige sluiting ermee stoppen . koelt hij weer af , doet hij het weer even tot dat hij weer warm wordt , of er helemaal mee uitscheid . Als je een reserve bougie meeneemt , hoef je de hete bougie niet te demonteren , alleen de bougiekap over te zetten. Anders een keer de compressie meten .
Hij heeft nog compressie en hij geeft ook nog een perfecte vonn ik heb al een andere bougie getest met de zelfde resultaat nu als die koud is stotterd hij ook.
 
Het is een elektrice choke en ik weet niet meteen hoe ik de compressie kan meten op een 4t
De choke kun je testen op je accu , uit de carb halen , en dan aansluiten op de accu met 2 draadjes , plus en min maakt niet uit .
Na pakweg 2 min moet de naald naar beneden gaan . Compressie meten met een compressie meter .
 
De choke kun je testen op je accu , uit de carb halen , en dan aansluiten op de accu met 2 draadjes , plus en min maakt niet uit .
Na pakweg 2 min moet de naald naar beneden gaan . Compressie meten met een compressie meter .
Kan ik he een filmpje tonen via fb of iets anders
 
Nu heb in dit probleem opgelost door er een andere carbu er op te zetten maar hij heeft nu wel geen vermogen meer
 
Nog een oplossing gevonden heb er en andere cdi op gezet en als ik hem nu van de standaard af haal valt hij uit dus dan neem ik aan dat het aan de cdi ligt?
 
Back
Top