Speedfight 2 trekt slecht op

R.Renders

New Member
Hoi, mijn speedfight 2 ac trekt echt heel sloom op maar heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen.
zou iemand mij wat tips kunnen geven met wat ik moet veranderen of checken, dankjewel.

Setup:
- Peugeot zenith brom blok.
- peugeot speedfight krukas.
- 70cc malossi cilinder & kop.
- 20,5mm dellorto carburateur .
- 7,5 gram rolletjes s6.
- gele malossi druk & trekveren.
- sito plus snor uitlaat omgebouwd om op brom cilinder te passen.
- tun'r schuimfilter.
 
Advertisement - register to remove this

20,5 mm is veel te groot voor deze setup, ik denk dat het met een 17.5 Dellorto beter zal rijden.
Al zorgt die powerfilter ook voor rare afstelproblemen wegens te veel lucht doorlaat, vooral op een peug vert blokje.
 
Het is bijna dezelfde setup als in dit filmpje en daar loopt hij wel prima


Zal ik proberen de originele luchtfilter erop te zetten of krijgt hij dan weer te weinig lucht?
 
Het is bijna dezelfde setup als in dit filmpje en daar loopt hij wel prima


Zal ik proberen de originele luchtfilter erop te zetten of krijgt hij dan weer te weinig lucht?
De originele luchtfilter werkt perfect met dit soort cilinders en beter dan een powerfilter wat echt niet optimaal af te stellen valt.
Het peug vert blokje is een tam blokje, dat is niet gemaakt om setups te gebruiken die een powerfilter nodig hebben.
Zelfs met de snelste cilinder voor dit blok de Malossi Mhr replica zou ik nog het originele luchtfilter gebruiken en een 17.5 mm carb maar dan misschien zonder de slurf voor net iets meer lucht.
Al word het wel lastig om een origineel luchtfilter op een Dellorto te plaatsen , kortom deze blokjes zijn niet gemaakt voor snelle setups.

Je zou zelfs de originele 12 mm carb kunnen gebruiken op deze setup wat nog aardig goed rijd ook en makkelijker af te stellen is.
 
Last edited:
Top dankjewel ik zal morgen de originele carburateur erop zetten en kijken of hij goed loopt anders bestel ik een 17.5.
Ik kom er nog op terug als hij erop zit
Post automatically merged:

Maar hoe komt het dan dat hij niet trekt want als ik hem op het standaard zet doet hij het perfect eigenlijk
 
Last edited:
Back
Top