Uitlaat op std cilinder

betaovide

Well-Known Member
Mijn scooter is vorige week weg gebracht om afgesteld te worden.
Hier zit mijn yasuni R op.
Kreeg ik gister telefoontje dat hij 100 liep als ze hem helemaal zouden afstellen.
Mijn vader dus kwaad.
Hij mocht maar 65 van hem. :L
Dus zeiden ze dat er dan ipv mijn 50cc snel een 50cc cilinder op moest met een std uitlaat.

Kan ik nu gewoon doorrijden mt mn yasuni ipv std of is dit slecht voor yasuni of cilinder?
Welke andere uitlaat presteerd goed op een 50cc als mn yasuni het niet goed zou doen?

:)
 
Advertisement - register to remove this

wut
waar heb je het nou over, vraag je of het slecht zou zijn voor -iets- van je scooter als je een yasuni R op een std. cilinder monteert?
Euh, de yasuni R is GEMAAKT voor een std. 50cc cilinder, het is daar ook 1 van de beste voor. Voor een 50cc snel waar jij het over hebt had je eerder een Yasuni C16 moeten aanschaffen of iets dergelijks. Dus dat is wel het láátste waar ik me zorgen om zou maken XD.
 
Dus: Je Yasuni R is gewoon geschikt voor je std cilinder, en het is niet slecht voor de Yasuni of je cilinder, maar harder dan 65 ga je met std 50cc & yasuni wel hoor ;)
 
nu heb ik net nog eens aan mn vader gevraagd, die had gebeld.
mn vader zegt dat een 50cc cilinder niet genoeg tegendruk maakt voor de yasuni.
de 50cc snel die ik had maakte 10.000 toeren.
die wat ik krijg maakt nog maar 6.000-7.000 toeren.
hierdoor zou er niet genoeg tegendruk ontstaan ofzoiets.
kan dat?
 
NEE dat kan niet :p
je cilinder maakt sowieso geen TEGENdruk voor je uitlaat, het is eerder de uitlaat die niet genoeg tegendruk geeft voor je cilinder. Maar gezien je uitlaat (yas. r) een laagtoerige uitlaat is, is hij perfect voor je normale std. 50cc cilinder.
Ofwel je pa heeft geen gelijk =). Hiermee zou je ook de 80-85 wel kunnen halen, maarja, laat het hem maar niet horen... :p
 
beter laat je ook mooi de std uitlaat zitten en ontgrens de boel ,dan loopt het ten eerste heerlijk , en ten 2e is het beter voor de scooter en je hoeft niet (steeds) onnodig af te stellen..
 
Ik gok omdat het zooitje harder slijt met een yasuni r, waardoor je dus eigenlijk opnieuw moet afstellen om de zoveel km.

Verder geloof ik er geen donder van dat ie 100 loopt, op de teller misschien, wat meestal uitkomt op +/- 80 echte.
 
Back
Top