zip tank slnel leeg

Sverre08

New Member
Ik heb Dus kort geleden een piaggo zip (2010 carboratuer met turbokit) gekocht, en ik lees online dat een zip 40km per liter rijd en een inhoud van 7.2 liter heeft. Dat Zou Dus 288km afstand moeten zijn, ik hoor Wel veel mensen zeggen dat een tank maar 6.6 liter is en laten we zeggen dat hij door andere omstandigheden (hij loopt 65 Wel 50cc) 30km per liter rijd. dan Zou dit Dus 198km afstand moeten zijn. Ik heb dus 2 fotos gemaakt van de kilometer teller direct na het tanken bij het station en toen het lampje begon met branden (hij brand alleen Al's ik optrekt, omdat Alle benzine naar een kant beweegt waarschijnlijk) en Ik heb maar 125 km gereden.

Weet iemand hoe dit Kan en of het misschien lekt ergens of Anders aan Ligt of dat ik er even naar moeten laten kijken...
 
Advertisement - register to remove this

40 km per liter , dat zal dan wel een injectie versie geweest zijn in 4takt,
want met 2takt is zelfs die 30 km per liter nog zeer redelijk netjes.
Ik weet niet wat een '' Turbokit'' is, maar ook dat zal wel wat extra benzine verbruiken.
 
Turbokit is een uitlaat en is een 4t
Dus je rijd ongeveer 1 op 20 dan, nou heb je een carbrateur, en een turbokit en de brommer loopt 65, weet niet wat jouw rij stijl is maar denk dat er niet zoveel aan de hand is. Wat je zou kunnen doen is de banden spanning controleren misschien zijn deze zacht, of lekt de carbrateur iets enzovrt.
 
1 op 20 is wel erg onzuinig voor een 50cc 4t, dan zou ik alles toch eens goed nalopen.
Daar heb je wel gelijk in, ik heb ooit wel is gehoord dat benzine vanuit de cilinder het motorblok in liep maar kan me niet voorstellen dat het zoveel is, denk eerder een lekage.
 
Wel veel mensen zeggen dat een tank maar 6.6 liter
De grootte van de tankinhoud van 6,6 liter of 7,2 is niet belangrijk.
Dat lampje is maar een indicatie dat aangeeft dat het tijd wordt om te tanken, de tank is dan nog niet leeg.
Als je naar de vorm van de tank kijkt, zie je dat het niveau in de tank en de nog resterende liters benzine in de tank niet lineair zijn en dat de oppervlakte van de bodem veel groter is dat het erboven liggend gedeelte.
Belangrijk is, en dat heb je niet vermeld in je post, hoeveel liter je hebt moeten bijtanken nadat je 125 kilometer had gereden?

Als dan eens rekent en je denkt dat de brommer nog te veel gebruikt dan denk eens na over het onderstaande:

Ik zeg altijd, elk plofje in de cilinder is een slokje benzine.
Hoe meer plofjes, hoe meer slokjes, hoe hoger het verbruik.
Dus ga eens bij jezelf na hoeveel plofjes je hebt bij de topsnelheid en tijdens wegrijden en hoe groot de slokjes zijn.
Maw, maakt de scooter geen overtoeren en is de instelling van de carburateur en grootte van de sproeier wel in orde.
Verder, wanneer heb je voor het laatst de kleppen gesteld en zijn deze lekvrij?
Ook is je bandenspanning in orde en lopen je remmen niet aan of draaien de wielen niet stroef door een andere reden.
Heb je een hoog windscherm en rijdt je alleen of met z'n tweeen?
 
Last edited:
als het lampje alleen aangaat als je optrekt is je tank nog lang niet leeg.
als het lampje brand heb je volgens mij nog een liter.
een tank van een zip 4t is 7,3 liter
 
Oke dat verklaart veel ik zal hem eens helemaal leeg rijden heb vanochtend ook maar 4.6 liter getankt voor helemaal vol namelijk.
 
Leeg rijden hoeft niet ,,, ga naar Pomp NR ( euhh ) 1, tank vol en stop na 1e klik ... noteer de km stand ... ga een stuk rijden , ga weer naar dezelfde Pomp , vul bij tot de 1e Klik , noteer weer de Km stand , dat weet je het verbruik .. het beste is Km meten met GPS , Km teller wijkt vaak aanzienlijk af .
 
Back
Top