cilinder lekt koelvloeistof

mosser88

New Member
ik heb dus een nieuwe 70cc lc dr cilinder gekocht ik heb de pakking er netjes opgezet vervolgens sluit ik alles aan draaj ik het aan en connect ik de buizen voor de waterkoeling ik giet de waterkoeling er in en het begint te lekken , en nee het is niet de pakking die heb ik al gecheckt en ook geen rubbertje ookal gecheckt. Wat zou het kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

als het bij het ingieten al mis gaat en jij zeker weet dat het geen pakking is, zou ik een kromme kop of een scheur (in cilinder of kop) vermoeden.
 
Lekke slang, slang niet goed vast, radiator lek, thermostaat pakking, ontluchtingen nippel?
Blijft het lekken tot systeem leeg is of stopt het bij een bepaald niveau?
Post automatically merged:

Bij koude motor en bij warme motor?
 
Ik zie regelmatig nieuwe DR cilinders met gietfouten. Minarelli, Piaggio 2t en 4t. Mag niet, gebeurd wel. Als het echt eruit zeikt kan je het best even de cilinder lostrekken en deze controleren. Vaak is het maar een heel klein gaatje is. Wat me opvalt is dat vooral DR dit heeft.
Hoeft natuurlijk niet bij jou het geval zijn, maar de moeite waard om dit te controleren.
 
Lekke slang, slang niet goed vast, radiator lek, thermostaat pakking, ontluchtingen nippel?
Blijft het lekken tot systeem leeg is of stopt het bij een bepaald niveau?
Post automatically merged:

Bij koude motor en bij warme motor?
de motor gaat niet aan dus ik heb zelf nog geen idee maar ik zal als ik thuis ben ff kijken
Post automatically merged:

Ik zie regelmatig nieuwe DR cilinders met gietfouten. Minarelli, Piaggio 2t en 4t. Mag niet, gebeurd wel. Als het echt eruit zeikt kan je het best even de cilinder lostrekken en deze controleren. Vaak is het maar een heel klein gaatje is. Wat me opvalt is dat vooral DR dit heeft.
Hoeft natuurlijk niet bij jou het geval zijn, maar de moeite waard om dit t
Post automatically merged:

de motor gaat niet aan dus ik heb zelf nog geen idee maar ik zal als ik thuis ben ff kijken
Post automatically merged:
de motor gaat niet aan dus ik heb zelf nog geen idee maar ik zal als ik thuis ben ff kijken
Post automatically merged:

Ik zie regelmatig nieuwe DR cilinders met gietfouten. Minarelli, Piaggio 2t en 4t. Mag niet, gebeurd wel. Als het echt eruit zeikt kan je het best even de cilinder lostrekken en deze controleren. Vaak is het maar een heel klein gaatje is. Wat me opvalt is dat vooral DR dit heeft.
Hoeft natuurlijk niet bij jou het geval zijn, maar de moeite waard om dit te controleren.
is een kleine gaatje waar het uit komt maar wat bedoelt u met controleren?
 
Controleren of jouw cilinder dit ook heeft, een gietfout. Maak desnoods even een duidelijke foto als je weet waar het exact vandaan komt. Mocht dit zo zijn dan moet de cilinder terug naar waar je hem gekocht hebt.
 
Back
Top