derbi senda start niet meer

lommepower1

New Member
20240407_145213.jpgdag ik heb mijn derbi senda nu al zoon 5 weken en had de eerste 3 weken al beetje mee gereden.(reed perfect toen ik het laast had weggezet) toen moest ik weer naar school dus heb er 2 weken niet mee kunnen rijden heb het vandaag proberen te starten voor eens te rijden. maar start nu niet meer. heb de vonk bekeken en werkt en heb nog genoeg compressie en heb de carbu uit elkaar gehaald en terug in elkaar gestoken (zag er nog stralent uit) maar toen ik mijn vacuum buisje wou van mijn carbu halen ging de nipple die in de carbu zit mee met het buisje weet niet of dit erg is want heb het gewoon terug er in gestoken zou iemand weten wat het probleem is alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

View attachment 75468dag ik heb mijn derbi senda nu al zoon 5 weken en had de eerste 3 weken al beetje mee gereden.(reed perfect toen ik het laast had weggezet) toen moest ik weer naar school dus heb er 2 weken niet mee kunnen rijden heb het vandaag proberen te starten voor eens te rijden. maar start nu niet meer. heb de vonk bekeken en werkt en heb nog genoeg compressie en heb de carbu uit elkaar gehaald en terug in elkaar gestoken (zag er nog stralent uit) maar toen ik mijn vacuum buisje wou van mijn carbu halen ging de nipple die in de carbu zit mee met het buisje weet niet of dit erg is want heb het gewoon terug er in gestoken zou iemand weten wat het probleem is alvast bedankt.
Bij mij is dat nippeltje ook aan het slangetje vast en mijn Derbi heeft ook problemen met starten, wat bij mij altijd werkt is aanrennen. Je zet hem in z'n 2 (koppeling in) gaat ermee rennen (choke in) en laat langzaam de koppeling terugkomen en als ie loopt meteen weer koppeling in en beetje gas bij.

Als je wilt dat ie weer start met kickstart kun je proberen hem wat rijker af te stellen, luchtschroef verder indraaien of grotere sproeier.

Check ook ff of je bougie nat wordt als je veel hebt gekickstart, dan weet je of er benzine in je cilinder komt!
 
Last edited:
Bij mij is dat nippeltje ook aan het slangetje vast en mijn Derbi heeft ook problemen met starten, wat bij mij altijd werkt is aanrennen. Je zet hem in z'n 2 (koppeling in) gaat ermee rennen (choke in) en laat langzaam de koppeling terugkomen en als ie loopt meteen weer koppeling in en beetje gas bij.

Als je wilt dat ie weer start met kickstart kun je proberen hem wat rijker af te stellen, luchtschroef verder indraaien of grotere sproeier.

Check ook ff of je bougie nat wordt als je veel hebt gekickstart, dan weet je of er benzine in je cilinder komt!
Heb het proberen aan te lopen maar starte niet heb ook geprobeerd vacuum uittekuisen maar nog altijd niets zal hem proberen wat rijker te zetten bedankt.
Post automatically merged:

Dat lijkt heel erg op mijn oude derbi, heb je een iets duidelijkere foto?
Ja zeker
 

Attachments

  • 20240428_162210.jpg
    20240428_162210.jpg
    225.6 KB · Views: 3
  • Screenshot_20240427-114810_Snapchat.jpg
    Screenshot_20240427-114810_Snapchat.jpg
    181 KB · Views: 3
Back
Top