Piaggio Zip 4t E5 SP stuurkap sluit niet aan

Extreming

New Member
Hallo,

Heb paar weken terug een E5 gekocht en heb de stuurkappen eraf gehaald om op mijn oude scooter te zetten. De kappen van mijn oude scooter sluiten niet aan waardoor er best veel ruimte tussen is. Heb nieuwe kappen gekocht maar die passen ook niet (zitten erop zie foto).

Mijn dealer zegt dat dit altijd is als je de kap eraf haalt dat het niet meer past, klopt dit? Zie fotoIMG_4060.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Zip kappen sluiten nooit goed aan maar in jouw geval lijkt me dat hij er gewoon niet goed ingeklikt is. kap even naar beneden drukken en dan naar voren. Maar gezien je ze er ook afgehaald hebt wist je dit waarschijnlijk al, en even kijken of er niks afgebroken is
 
Zip kappen sluiten nooit goed aan maar in jouw geval lijkt me dat hij er gewoon niet goed ingeklikt is. kap even naar beneden drukken en dan naar voren. Maar gezien je ze er ook afgehaald hebt wist je dit waarschijnlijk al, en even kijken of er niks afgebroken is
Dat heb ik geprobeerd hij klikt dan heel even maar laat meteen weer los waardoor er weer ruimte ontstaat. Heb gecheckt en er is niks afgebroken. Heb deze kappen ook pas 5 dagen.
 
Mijn dealer zegt dat dit altijd is als je de kap eraf haalt dat het niet meer past, klopt dit?
Complete onzin....
De "Dealer" wil hier hoogstwaarschijnlijk geen tijd aan besteden en wimpelt je af.
Als echte dealer sta je voor je klant en los je dit op!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zelf heb ik al vele malen bij diverse scooters (en auto's) kappen, lijsten, dorpels, et cetera losgemaakt en weer teruggeplaatst.
Past altijd.
Uiteraard wordt het een ander verhaal wanneer er een clipje afbreekt en/of er geen originele onderdelen gebruikt worden...
Zo te zien op de foto heb je de kap of te hoog of te laag teruggeplaatst.
Loshalen en opnieuw proberen.
Voelen en goed kijken is het devies.
 
Complete onzin....
De "Dealer" wil hier hoogstwaarschijnlijk geen tijd aan besteden en wimpelt je af.
Als echte dealer sta je voor je klant en los je dit op!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn "dealer zegt ook dat ie het beste spul heeft maar dat komt van mij vandaan....
Dus niet iedere dealer vertrouwen.

Maar zonder gekheid dat is natuurlijk onzin want waarom zou het niet netjes moeten aansluiten.
Waarschijnlijk 2min werk, draai ff de schroefjes die je ziet zitten 2 slagen los. Vervolgens klik je het op zn plek en draai dan de schroefjes eens vast. Dan blijft het 99% zeker wel zitten ;)
 
Maar zonder gekheid dat is natuurlijk onzin want waarom zou het niet netjes moeten aansluiten.
Waarschijnlijk 2min werk, draai ff de schroefjes die je ziet zitten 2 slagen los. Vervolgens klik je het op zn plek en draai dan de schroefjes eens vast. Dan blijft het 99% zeker wel zitten ;)
Helemaal mee eens.......................!!!
 
Back
Top