uitgaande as Hexagon 150cc

DirtyFrog

Member
Beste mensen, toen ik vandaag mijn wielbout van mijn Toronda brace los probeerde te schieten ging dat niet van harte. Deze was veelste strak aangedraaid maar heb hem uiteindelijk los gekregen. Nu is mijn as beschadigd waar be bout op zat en moet ik deze vervangen (is denk ik niet te maken) hoor graag als jullie daar anders over denken of een manier hebben.

Nu weet ik niet of een hexagon 125cc en 150cc dezelfde as hebben. Ik heb zelf een 150cc blok met 150cc vertanding kan ik alleen de as overzetten? alle lagers zijn nieuw namelijk. Iemand een idee of die 2 hetzelfde zijn want 150cc vertanding is erg lastig te vinden. Hieronder een video. Alvast bedankt!

As kapot
 
Advertisement - register to remove this

Met hoeveel Nm heb je het spul aangedraaid ? de bus is Immers Aluminium , en deze versie is de verbeterde Versie waar het spul geborgd word dmv een Split Pen , ( wat bij de vorige versie niet kon ,en de Bus vaak los liep , ondanks een druppeltje Loc-Tite .
 
Met hoeveel Nm heb je het spul aangedraaid ? de bus is Immers Aluminium , en deze versie is de verbeterde Versie waar het spul geborgd word dmv een Split Pen , ( wat bij de vorige versie niet kon ,en de Bus vaak los liep , ondanks een druppeltje Loc-Tite .
Ze gaven aan 140NM dat gedaan met momentsleutel die maar tot 120NM kon toen kort met slagmoer op stand 3 te strak dus.. Maar enig idee of die assen hetzelfde zijn of dat de as te repareren valt? alvast bedankt
 
140 Nm ??? dan vind ik het niet gek dat de Alu Bus kapot is gedraaid .
Vast is vast , er gaat immers een Splitpen / Borgpen in ....
50 Nm had genoeg geweest .
Waarschijnlijk kan je de schroefdraad van de As schoonmaken , lijkt er op dat het dicht zit met Aluminium van de Bus .
 
140 Nm ??? dan vind ik het niet gek dat de Alu Bus kapot is gedraaid .
Vast is vast , er gaat immers een Splitpen / Borgpen in ....
50 Nm had genoeg geweest .
Waarschijnlijk kan je de schroefdraad van de As schoonmaken , lijkt er op dat het dicht zit met Aluminium van de Bus .
Met een staalborstel? of hoe kan ik dad het beste doen zonder het draad te beschadigen.

Staat toch echt +-140 beschreven zie foto. Maar bedankt voor de tip. Volgende keer beter
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    189.9 KB · Views: 6
Idd ,,, de boel warmstoken , en staal / Koper borstel er over .
Ik zou Foto`s en bezwaar naar Toronda E-Mailen ,,, denk dat ze dat ook willen weten , als ze het netjes doen , sturen ze gratis een nieuwe Bus toe .

Btw ... Deze Brace is al Versie 2 ,,, oudere versie zaten ook wat gebreken in , oa het niet te kunnen borgen met Splitpen .
 
Idd ,,, de boel warmstoken , en staal / Koper borstel er over .
Ik zou Foto`s en bezwaar naar Toronda E-Mailen ,,, denk dat ze dat ook willen weten , als ze het netjes doen , sturen ze gratis een nieuwe Bus toe .

Btw ... Deze Brace is al Versie 2 ,,, oudere versie zaten ook wat gebreken in , oa het niet te kunnen borgen met Splitpen .
Super bedankt, Zal ik doen. Fijne avond!
 
Back
Top