Zekering Piaggio zip blijft springen.

armooknol

Member
Beste mensen hier ben ik weer :( met een nieuwe probleem.
De zekering op mijn piaggio zip 2takt uit 2002 blijft springen. De zekering naast de batterij bedoel ik. Hij doet dit opeens want 4 maanden geleden tot gisteren deed die het goed. Ik snap niet wat ik verkeerd heb gedaan? Ik zat met de hoofdkoplamp te experimenteren of alee ja ik probeerde die te verbinden en te laten werken maar toen sprong de zekering. De zekering blijft springen ookal verbind ik de hoofdkoplamp niet.

alvast Bedankt!
Post automatically merged:

De knipperlichten werken niet, de remlichten werken ook niet de koplampen ook niet
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nee, nee. Van mij ook niet hoor.

Maar tja, jij hebt daar iets aan gedaan. Ik heb natuurlijk geen idee wat je daar gedaan hebt, dus daar kan ik (of iemand anders) ook niet echt antwoord op geven natuurlijk.

Wat heb je precies gedaan bij die lamp?

En was hij voordat je begon wel gewoon helemaal in orde? Want ik krijg een beetje het idee van niet.
 
de koplampen ook niet
De koplampen van de Zip 2T lopen niet over de accu dus ook niet over de zekering.
Hierdoor kan dus de zekering ook niet doorsmelten!
Tenzij je de verlichting hebt omgebouwd naar gelijkspanning.
Denk eens goed na over wat je precies met de koplamp uitgespookt hebt, wellicht valt je dan in wat je verkeerd gedaan hebt!
 
scooter aangesloten aan de batterij en dan elektriciteitmeter op de plus van de batterij en de - op de frame( of andersom ik ben niet zeker)
Post automatically merged:

Hartelijk dank voor het meedenken en oplossen!
 
Niet opgelost.. ik zei gewoon bedankt om me te helpen met het oplossen.

Mensen we hebben iets nieuws! De zekering springt nietmeer! Maar nu brand de draad van de ignition switch en oil level switch sensor door…

Geen idee waarom die dit doet want ik heb die draad of componenten niet gebruikt. Ik heb beide onderdelen ook vervangen maar helaas
 
Dan is er een onderdeel , of draad , die aan de geschakelde plus van het contact zit , die sluiting maakt . Maar wel vreemd dat de zekering nu heel blijft , deze zou voordat de draad smelt moeten springen . Of heb je er een zwaardere zekering in gezet ?
 
Back
Top