Knipperlichten werken niet Vivacity (sportline 2T)

Ricardo2006

New Member
Hoi! Ik heb vorige week een Vivacity (2Takt) gekocht nu kom ik er achter dat de knipperlichten het niet doen(voor en achter). De rest van het verlichting doet het wel, als ik de knipperlicht indruk naar een kant brand het lampje wel in mn cockpit maar flikkert niet en de knipperlichten zelf gaan gewoon niet aan. Wie helpt!!
 
Advertisement - register to remove this

Meet je spanning op de zwarte draad van het knipperrelais tov de min-pool van de accu ?
Hoi hoi, ik heb geen accu( deze is verwijderd omdat ik hem niet nodig ben). is er ook een andere manier om dit probleem op te lossen? En ik heb geen zwarte kabel bij mijn relais maar geel en groen, zie foto image.jpg
 
Last edited:
dit is toch wel de relais die op de foto staat?
Lijkt er wel op.

Maar groen wordt bij Peugeot gebruikt als massa en geel als wisselspanning komende vanaf de stator, die wordt begrensd door de spanningsregelaar en wordt gebruikt voor de verlichting en Elektrische choke.

Dus de enigste connector met een gele en groene draad, die ik ken, is voor de elektrische choke en ook nog niet eens bij alle viva's want meerdere viva's hebben een serieweerstand in de choke dan is de groene draad een groene draad met een zwarte streep.

Wat mij wel opvalt is dat de behuizing van het relais op de foto een beetje open staat, is hier iets mee gebeurd of lijkt dit maar zo op de foto?
 
In hoeverre ik weet ziet die er gewoon goed uit. Op welke kleur(draden) zal die dan moeten zitten? Want kan nergens anders een punt vinden waar die aan kan
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    122.9 KB · Views: 5
  • image.jpg
    image.jpg
    110.6 KB · Views: 5
Jij hebt dus een Peugeot Vivacity IAE of een Vivacity Sportline.
Klopt inderdaad wat @Brute-Force al poste, als de violette draad van de raw-schakelaar naar de cockpit loopt zit het knipperrelais in de cockpit, de vorige eigenaar wist dit en heeft waarschijnlijk een extern relais willen installeren.

Dit doe je zo:

  1. Maak een aftakking op de zwarte draad van je contactslot en breng het andere einde van deze draad naar het knipperrelais.
  2. Knip de violette draad door bij de cockpit en sluit deze paarse draad aan op de knipperzijde van je knipperrelais.
Het enige nadeel is dan wel dat het controlelampje voor het knipperlicht in de cockpit het niet meer doet.

Maar kijk eens eerst wat de vorige eigenaar heeft uitgespookt met dat knipperrelais op de gele en groene draad.
Maw, kijk eens waar die gele en groene draad naar toe lopen en of je elektrische choke nog is aangesloten.....
 
Jij hebt dus een Peugeot Vivacity IAE of een Vivacity Sportline.
Klopt inderdaad wat @Brute-Force al poste, als de violette draad van de raw-schakelaar naar de cockpit loopt zit het knipperrelais in de cockpit, de vorige eigenaar wist dit en heeft waarschijnlijk een extern relais willen installeren.

Dit doe je zo:

  1. Maak een aftakking op de zwarte draad van je contactslot en breng het andere einde van deze draad naar het knipperrelais.
  2. Knip de violette draad door bij de cockpit en sluit deze paarse draad aan op de knipperzijde van je knipperrelais.
Het enige nadeel is dan wel dat het controlelampje voor het knipperlicht in de cockpit het niet meer doet.

Maar kijk eens eerst wat de vorige eigenaar heeft uitgespookt met dat knipperrelais op de gele en groene draad.
Maw, kijk eens waar die gele en groene draad naar toe lopen en of je elektrische choke nog is aangesloten.....
Oh sorry ik had dat nog niet benoemd ik heb een vivacity sportline! En ik heb geen elektrische choke:) heb een 19,5 mm polini carb met hand choke
 
Back
Top