krukas vervangen

buxy speed

dr70 rpm nrg:P
hej weet iemand een adresje in de buurt van breda waar ze

(redelijk) goedkoop een krukas kunnen vervangen, ik durf dat zelf

namelijk nog niet aan en ik heb gehoord dat het bij de dealer meer dan €300

gaat kosten!!!
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt vast wel maatjes die het wel hebben gedaan! Vraag of die je helpen of dat je het hun laat doen tegen een kleine vergoeding oid. Dealer kost idd veel geld!
 
ja dat heb ik dus al bij wat mensen nagevraagd maar de meesten

durven het ook niet aan omdat ze denken dat ze het direct helemaal

fout doen dus.... en ik dacht misschien dat er iemand op dit forum

zit die in de buurt woont en die dit voor een leuke vergoeding zou willen doen
 
En stel je vind niemand dan kun je denk ik zelf wel het blok eronder uit halen en helemaal kaal maken op de krukas na ? of lukt dat ok nog niet ? meestal ben je 300 kwijt bij een dealer als je scooter zo brengt maar als je alleen het blok brengt. dan zal het veel in prijs schelen
 
Zo moeilijk is een krukas plaatsen ook niet hoor, gewoon rustig en netjes te werk gaan ;)

Maar probeer zoals gezegd je blok leeg af te leveren bij een dealer, zal een stuk schelen in prijs.
 
je zou het gewoon zelf kunnen doen... hier op het forum zijn er goede 'how to's' van.
Als je dan gewoon met zijn 2en doet dan heb je ook minder kans op fouten.
 
buxy speed said:
ja dat heb ik dus al bij wat mensen nagevraagd maar de meesten

durven het ook niet aan omdat ze denken dat ze het direct helemaal

fout doen dus.... en ik dacht misschien dat er iemand op dit forum

zit die in de buurt woont en die dit voor een leuke vergoeding zou willen doen

Ik kan je wel helpen, heb vaak genoeg mensen geholpen die weer tevreden naar huis gingen, alleen woon ik in de buurt van utrecht.
 
DME3 said:
Zo moeilijk is een krukas plaatsen ook niet hoor, gewoon rustig en netjes te werk gaan ;)

Maar probeer zoals gezegd je blok leeg af te leveren bij een dealer, zal een stuk schelen in prijs.

Idd haal de krukas eruit, maak het blok schoon. Haal de overige dingen eraf.
Koop een krukas en lagers+keeringen. Maak een afspraak met je dealer. Hij zet het voor je erin en de rest is zelf het blok weer opbouwen.
 
buxy speed said:
ja als ik een krukas eruit kan halen kan ik hem er zelf ook wel weer inzetten:)
Idd, zo zie je zelf hoe het zaakje in elkaar zit :)

Enkel bij het plaatsen van de lagers ff goed opletten zodat je ze er mooi recht in legt. En niet te hard meppen met de rubberhamer bij het centreren :p

Als ik je een tip mag geven: lagers eerst in het carter doen ipv eerst om de krukas. Werkt imo makkelijker en je bent zekerder dat de lagers goed in het carter liggen.
 
Over de lagers eerst in het carter ben ik het niet mee eens.. maar zal maar niet een discussie beginnen want is hier op het forum al vaak zat geweest daarover. Bij de How too's staan enkele topics over demonteren van blok en monteren van het blok. Denk dat je daar al heel veel uit kan halen. En als je graag sleutelt wat je al aangeeft lijkt me als je alles goed doet en op je gemak dat het zeker moet lukken.
 
Back
Top