Enkele pagina's terug heeft iemand een andere vertanding van een euro2 er in laten zetten wat resulteerde in een hogere top, dus er moet een andere vertanding te verkrijgen zijn. En jahoor de snaar komt tot bovenaan en de scooter geeft het vermogen (voor zover dat mogelijk is met 50cc) goed af. Het is 99,9% de vertanding. En nee er zit geen vario ring in. Ook zijn de snaren die gebruikt zijn even breed.Zo te zien idd dezelfde eind overbrenging.
Heb je al eens gekeken of de snaar helemaal boven in de vario komt?
Heb je de breedte vd verschillende snaren vergeleken? Zit er een vario ring in?
Dat staat gewoon in de werkplaats handboekDe verhoudingen heb ik proberen op te zoeken
Als ik dat handboek nou eens kon bemachtigen, want het ejife wat ik kan vinden is een algemeen handboek en niet handhoek euro 2 en euro 5 zodat ik de verschillen kan bekijken.Dat staat gewoon in de werkplaats handboek
Past op een euro5 geen grotere cilinder? En nee, ik heb het werkplaatshandboek gevonden en er zijn wel enkele pagina's over gewijd, maar maten of verhoudingen staan er niet bij. De codering weet ik niet en de scooter staat momenteel gemonteerd.Dit soort setjes zijn eigenlijk bedoeld voor de oude type Kymco's waar een cilinder met meer inhoud (80/72cc) op op paste.
Wat dat betreft zijn deze ideaal i.c.m. ook een ander type (race/sport) vario zodat het ook makkelijk afstellen was en het toerental binnen de perken bleef. Op die manier werd het volle vermogen goed gebruikt en kreeg men geen bizarre toerenverschillen/schommelingen wat het rijgedrag niet ten goede komt.
Op een standaard 49cc (nieuw type) motorblok zou ik dit niet plaatsen. Waarom? De huidige set-up kan simpelweg het vermogen niet opbrengen om op volle snelheid te geraken. Ikzelf zou het risico niet nemen (geen verplichting uiteraard) en me concentreren op de R 10'' en R 12'' van Agility.
Weet je inmiddels wel welke verhouding in jouw scooter zit gemonteerd?
En wat voor typecodering/aanduiding heeft jou Agility op het motorblok staan?
Pagina 1-2, 2e kolom onderaanEn nee, ik heb het werkplaatshandboek gevonden en er zijn wel enkele pagina's over gewijd, maar maten of verhoudingen staan er niet bij.
Bedoel je dat er onder mijn kymco geen GY6 motorblokje zit?Dit is sowieso een nieuwere variant met een ander type motorblok van Kymco zelf.
Is eigenlijk een FR maar dan met een ander type zadel..., een zgn. klapzadel (FR-Klap), dit is het enige verschil buiten het kleurenpallet en de prijs.
Bij mijn weten past er op dit type motorblokken een cilinder met max. 65cc aan inhoud.
Max. vermogen FR-Klap: 2,2 KW @ 7.250 RPM (ECU-gasklephuis)
Max. vermogen Euro 2: R12'' : 2,4 KW @ 7.500 RPM (CDI-carburateur)
Het is en blijft echter lastig om de vinger erop te kunnen leggen!
Ook ik ben geen echte Kymco kenner of expert, maar heb er wel heel veel afgesteld in vroeger dagen.
Dit was nog in de tijd dat men er een dikke 80cc cilinder op kon monteren wat nu alleen nog kan op de echte GY6 Chinezen.