MBK Booster start niet meer help please

jensvranckx

Well-Known Member
hey,

Ik heb een MBK Booster spirit en een gianelli extra chroom als uitlaat.




Onderdelen:
-Sproeier: 76
-Blok: 50 cc
-Vario ring eruit
-Gewichtjes van gianelli extra chroom er in
-gewone luchtfilter chroom kap


Probleem: Ik reed met gianelli en viel plotseling ineens uit. Kreeg hem direct terug aan. Paar dagen later weer het zelfde weer kreeg ik hem terug aan. Dag zelf nog wil ik vertrekken Brommer start niet meer op... Heb afstelling juist gezet. Heb Nieuwe bougie gestoken maar er gebeurt niets. je hoort hem wel precies draaien maar gaat niet over op Motor.
btw: Soms hoor je ook precies dat er lucht uit de uitlaat komt.

Iemand die me aub met dit kan helpen...
 
Advertisement - register to remove this

ey

kijk of je bobijn goed vast zit meschien kan het wel zijn dat die massa kabel is losgekomen of iets anders want als er lucht uit de uitlaat komt
of zo een beetje ploft ligt het meestal aan de bobijn of ontsteking
als er niets los is probeer een ander bobijn op te steken
ik denk dat dit je probleem is
grtz
 
Als er lucht langs de uitlaatflens komt heeft dit echt niks te maken met je bobine of ontsteking. Dan heb je gewoon geen goede pakking, niet goed gemonteerd of een kromme flens.
 
nog nooit echt van een bobine gehoord ietsje meer uitleg waar het zich bevind ofzo? dan zal ik het morgen eens bekijken..
het kan ook zeker zijn dat je pakking van je cilinder kapot is
dat heb ik ook mee gemaakt met mijn stunt
maar mijn booster spirit plofte en kwam lucht uit de uitlaat als ik wou starten
ik weet ni of je het zelfde hebt maar je kan je bobine vinden door gewoon je kabel van de bougie kop te volgen
kijk gewoon of er nix los is als er nix los is dan zal het wel je pakking zijn
ik werk meestal met booster oudmodel duz weet nietmeer exact waar de
bobine bij nieuwmodel vind ik hoop dat je het snel vind!
grtz
 
het kan ook zeker zijn dat je pakking van je cilinder kapot is
dat heb ik ook mee gemaakt met mijn stunt
maar mijn booster spirit plofte en kwam lucht uit de uitlaat als ik wou starten
ik weet ni of je het zelfde hebt maar je kan je bobine vinden door gewoon je kabel van de bougie kop te volgen
kijk gewoon of er nix los is als er nix los is dan zal het wel je pakking zijn
ik werk meestal met booster oudmodel duz weet nietmeer exact waar de
bobine bij nieuwmodel vind ik hoop dat je het snel vind!
grtz
zal het morgen eens bekijken heb ook al heel carbu zitten uithalen voor alles juist af te stellen is in orde + nieuwe bougie gaan kopen kreeg hem nog altijd niet aan misschien is het dit wel.
Nen heel erge merci al
 
zal het morgen eens bekijken heb ook al heel carbu zitten uithalen voor alles juist af te stellen is in orde + nieuwe bougie gaan kopen kreeg hem nog altijd niet aan misschien is het dit wel.
Nen heel erge merci al
een bobine ziet eruit als een rond zwartblokje (gewoon kabel van bougiekop volgen)waar 2kabeltjes aan vast zitten
als die vast zitten dn is het waarschijnlijk iets anders
ik zeg het maar snel dat je weet wa je moet zoeken:W
grtz
 
waarom die meneer met het leestekenloze toetsenbord meteen over je bobine begint weet ik even niet, maar het kan ook gewoon zijn dat hij is verzopen.
kick een keer met je bougie er uit en contact af, alles weer netjes monteren en nog een keer proberen. het kan idd ook zijn dat je een warmloper te pakken hebt, dat kan je enkel zien door je cilinder er vanaf te trekken, dan kan je ook een keer naar je pakking zien, maar daar is denk ik niks mis mee.
 
Hallo

Onlangs heb ik mijn carburateur vervangen omdat hij kapot was, deze heb ik nu vervangen door een 17,5 mm. Echter wil deze nu niet meer starten omdat ik geen benzine en olie krijg (booster MBK na 2004). Wat zou het probleem kunnen zijn, ik heb vacuüm nodig om benzine te kunnen krijgen (vacuümpomp bij benzinetank). Zou het probleem kunnen zijn dat mijn cilinder versleten is waardoor ik geen vacuüm kan creëren?

Alvast bedankt
 
Ik wou die choke dus testen, nu wil hij niet elektrisch starten (proberen). Ik heb weer een filmpje wat het probleem is. Je hoort wel de relais werken dus dat kan het probleem niet zijn. Er is wat beschadiging aan de buitenkabel waar de 2 kleinere kabeltjes van de startmotor inzitten maar daar is er geen beschadiging, dus dat is het probleem ook niet? Ligt het mss aan de startmotor zelf?

Mvg Miguel
 
Back
Top