Olie in mijn koelvloeistof gedaan

beunpiet

New Member
Ik heb een gilera runner 50 cc 2 takt
Per ongeluk hhebik 250 mmilliliter2 takt olie in mijn koelvloeistof tanktje gedaan. Hij werd oververhit toen ik ging rijden. Heb uiteindelijk alle koelvloeistof er uit laten lopen en nieuwe er in gedaan paar keer herhaald. Hij wordt nu nog steelt wel te heet maar niet zo heet als eerst. Iemand suggesties of ideeën die kunnen helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Dat is niet zo best. De mooiste oplossing is alles netjes uit elkaar halen, maar zelf zou ik ook kijken of je niet nog enkele malen kan spoelen met een mix van water en een ontvetter/oplosmiddel (alcohol bv). Dat is een stuk goedkoper :)

Trouwens, voor het spoelen kan je prima dan gewoon kraanwater gebruiken, en daarna vul je het hele systeem met een goede koelvloeistof. Hopelijk los je het hiermee op, en vergeet niet volgende keer wat beter op te letten ;)
 
Ik heb een gilera runner 50 cc 2 takt
Per ongeluk hhebik 250 mmilliliter2 takt olie in mijn koelvloeistof tanktje gedaan. Hij werd oververhit toen ik ging rijden. Heb uiteindelijk alle koelvloeistof er uit laten lopen en nieuwe er in gedaan paar keer herhaald. Hij wordt nu nog steelt wel te heet maar niet zo heet als eerst. Iemand suggesties of ideeën die kunnen helpen.
Je heb speciale spoelmiddelen die do je erin met water en dan laten lopen en dan eruit halen en echte koelvloeistof der in doen
 
Back
Top