scooter trekt harder op over een drempel

Predict

Member
ik heb een piaggio zip uit 2007 heb een dmp cdi op gezet met begrenzer

sproeier 78
nieuwe malossi filter
carburateur gereinigt met wd40
nieuwe bougie

mijn scooter rijdt harder wanneer ik over een drempel rij of als ik hele tijd op scooter spring tijdens rijden
verder trekt die normaal heel traag op
en als ik de scooter duw gaat dat heel erg zwaar

verder heb ik geprobeerd zonder gasschuiveer te rijden dan gaat die harder dan wanneer ik hem erin heb
met de gasschuiveer hapert en stottert die ook heel erg veel

ik heb deze onderdelen besteld malossi 6.1g, gele trekveertjes, witte drukveer, en piaggio v snaar
alleen kan ik niet variomoer los krijgen die zit heel erg vast samen met koppeling moer
 
Advertisement - register to remove this

Loopt de Bougie kabel geheel vrij ?
Kan zijn dat de bougie kabel doorslaat aan Metaal / Frame ed. en als de Scooter geheel uit veert , de kabel vrij loopt.
Vervang de bougie kabel eens
 
Loopt de Bougie kabel geheel vrij ?
Kan zijn dat de bougie kabel doorslaat aan Metaal / Frame ed. en als de Scooter geheel uit veert , de kabel vrij loopt.
Vervang de bougie ka
ja bougiekabel loopt vrij ik heb zelfs zonder cdi kap geprobeerd en heb nog gewoon zelfde probleem

ik zal even wel met een andere bougiekabel proberen en kijke of ik ander resultaat krijg
bedankt voor je snelle reactie
 
alleen kan ik niet variomoer los krijgen die zit heel erg vast samen met koppeling moer
Als je een pijp over je ratel of wringijzer doet voor een hoger hefboomeffect gaat het makkelijker.

gele trekveren zijn veel te strak voor een 4t. Je kan wit gebruiken maar voor de duurzaamheiden verbruik is het niet aan te raden. Dus die zou ik vooral niet monteren.

Een carburateur hoor je trouwens niet te reinigen met wd 40. De functie van dat middel is van origine om water te verdrijven (water displacement 40th formula). Alleen werkte toevallig ook goed als een smerend middel. Het is verre van ideaal om een carburateur mee schoon te maken. Hier kan je beter rem- of carburateur reiniger voor halen.

Zijn je banden goed op spanning?

In welk wiel zit de weerstand? Hier kan je achter komen door hem op de bok ze zetten en dan te voelen.
verder heb ik geprobeerd zonder gasschuiveer te rijden dan gaat die harder dan wanneer ik hem erin heb
met de gasschuiveer hapert en stottert die ook heel erg veel
Dit is niet heel handig om te doen. Straks gaat tijdens het rijden de gasschuif ineens niet meer omlaag en rijd je vrolijk vol gas door terwijl je een noodstop moet maken.

Is het malossi filter een compleet luchtfilter of alleen het element?
 
Als je een pijp over je ratel of wringijzer doet voor een hoger hefboomeffect gaat het makkelijker.

gele trekveren zijn veel te strak voor een 4t. Je kan wit gebruiken maar voor de duurzaamheiden verbruik is het niet aan te raden. Dus die zou ik vooral niet monteren.

Een carburateur hoor je trouwens niet te reinigen met wd 40. De functie van dat middel is van origine om water te verdrijven (water displacement 40th formula). Alleen werkte toevallig ook goed als een smerend middel. Het is verre van ideaal om een carburateur mee schoon te maken. Hier kan je beter rem- of carburateur reiniger voor halen.

Zijn je banden goed op spanning?

In welk wiel zit de weerstand? Hier kan je achter komen door hem op de bok ze zetten en dan te voelen.

Dit is niet heel handig om te doen. Straks gaat tijdens het rijden de gasschuif ineens niet meer omlaag en rijd je vrolijk vol gas door terwijl je een noodstop moet maken.

Is het malossi filter een compleet luchtfilter of alleen het element?
ik heb dat voor variomoer ook geprobeerd, wat gebeurd dan is dat moer doldraaid

volgens deze forum:https://scooterforum.net/threads/piaggio-zip-4t-acceleratie.210607/ trok deze man 2x zo snel op door gele trekveren en ik heb precies zelfde probleem en sinds dat ik ze al heb zou ik ze wel willen uitproberen

mij banden zijn 2.3bar opgepompt beide kanten

ik rij al een tijdje zonder gasschuiveer en had dat niet gehad met gasschuifveer hapert die niet nomraal veel en topsnelheid wordt ook lager

alleen een malossi filter
 
ik heb dat voor variomoer ook geprobeerd, wat gebeurd dan is dat moer doldraaid
dan kan je de scooter weggooien want als je die moer niet loshaalt kan je de overbrenging ook niet onderhouden.
Probeer anders eerst wat kruipolie in te laten trekken.

Welk wiel heeft de hoge weerstand?

Wat is de kleur van de bougie trouwens?
 
weet je zeker dat jou benzine leiding geen knik heeft ergens? dat zodra de scooter omhoog komt na de drempel(uitveren)hij net genoeg uit de knik komt? En wat voor begrenzing is dit?? een losse begrenzer of een die "er bij aan" gemonteerd is? Het lijkt er op dat ergens "iets" afgekneld word of juist op dat moment niet. Aan de andere kant: weet je heel zeker dat de begrenzer goed werkt? want als je over een drempel gaat of er op springt dan remt hij wat af en moet weer wat meer op toeren komen. OF je rijd al op zijn maximale toeren en door dat hij wat afremt de toeren weer omhoog gaan om aan zijn maximale te komen waardoor je een soort van "boost"krijgt.
 
weet je zeker dat jou benzine leiding geen knik heeft ergens? dat zodra de scooter omhoog komt na de drempel(uitveren)hij net genoeg uit de knik komt? En wat voor begrenzing is dit?? een losse begrenzer of een die "er bij aan" gemonteerd is? Het lijkt er op dat ergens "iets" afgekneld word of juist op dat moment niet. Aan de andere kant: weet je heel zeker dat de begrenzer goed werkt? want als je over een drempel gaat of er op springt dan remt hij wat af en moet weer wat meer op toeren komen. OF je rijd al op zijn maximale toeren en door dat hij wat afremt de toeren weer omhoog gaan om aan zijn maximale te komen waardoor je een soort van "boost"krijgt.
ik denk dat mijn benzine slang teveel geeft want wanneer ik die van de carburateur los haal dan stopt die niet met lekken

het is een dmp cdi met afstanbediening ik dacht dat het een goeie was maar blijkbaar van een chinese bedrijf

ja de begrenzer had ik ook nieuw gekocht 4 maadne geleden bij zandri en ik heb al met mijn oude piaggio 25km cdi geprobeerd hij is nu doorgezaagd en doet precies hetzelfde als dmp cdi
Post automatically merged:

dan kan je de scooter weggooien want als je die moer niet loshaalt kan je de overbrenging ook niet onderhouden.
Probeer anders eerst wat kruipolie in te laten trekken.

Welk wiel heeft de hoge weerstand?

Wat is de kleur van de bougie trouwens?
ik heb gewoon bruin niet koffie bruin of wit of zwart
 
Behalve als de vlotter niet goed werkt. Dat zou wel kunnen aangezien die toch een tik krijgt als je over een drempel gaat. Heb je die al nagekeken?
Post automatically merged:

Welk wiel heeft nou trouwens de weerstand? En weet je echt 100% zeker dat het niet de remmen zijn die aanlopen? Anders is het een van de lagers of de vertanding die naar de kloten zijn
 
Behalve als de vlotter niet goed werkt. Dat zou wel kunnen aangezien die toch een tik krijgt als je over een drempel gaat. Heb je die al nagekeken?
Post automatically merged:

Welk wiel heeft nou trouwens de weerstand? En weet je echt 100% zeker dat het niet de remmen zijn die aanlopen? Anders is het een van de lagers of de vertanding die naar de kloten zijn
hoe kan ik zien welke wiel weerstand heeft?

ik zal voor de zekerheid even remmen na kijken ik weet trouwens alleen hoe je achterrem afstelt

moet ik nieuwe transmessie olie 75w90 in de vertanding doen? ik weel niet hoelang die al erin zit en ik heb 18k kilometerstand
 
Als de vertanding zoveel weerstand geeft dat je de scooter met moeite vooruit kan duwen is de olie vervangen niet de oplossing.
ik heb net achterrem veel los gedraait nu is die wel veel makkelijker is er ook een manier om hetzelfde voor de voorrem te doen

een vraagje moet ik gewoon gasschuifveer terug erin zetten?
 
ik heb net achterrem veel los gedraait nu is die wel veel makkelijker is er ook een manier om hetzelfde voor de voorrem te doen

een vraagje moet ik gewoon gasschuifveer terug erin zetten?
Ja zeker!Voorrem zal met schijf zijn vermoed ik dus nee. mocht die wel aanblijven lopen en veel weerstand geven zit er waarschijnlijk een remzuiger vast.
 
Dan kan je met wat pech je remblokken weggooien. Gewoon de klauw losmaken, glijpennen eruit, zuiger netjes oppoetsen en terugduwen in de klauw. Als de zuiger verroest is en/of heel moeilijk teruggaat, ben je toe aan een revisie of nieuwe klauw.
 
met geweld pak je een ezel....

ook niet op de voering maar tegen t staal aan.
ding hoeft maar 0.01mm te wijken.. draait ie dan goed dan bovenstaande volgen.
kan je zomaar uur werk schelen.
 
is er geen oplossing van waarom mij scooter niet normaal rijdt?

als het met rolletjes v snaar drukveer of trekveer heeft te maken dan weet ik wat ik moet doen

mij vraag is ligt het aan iets anders
?
 
Back
Top