SEGWAY B110S ELECTRISCHE SCOOTER, IS HET MOGELIJK OM EEN GROTERE ACCU IN TE ZETTEN OF BIJ TE KOPEN? MET OMVORMER OFZO?

Pauliosnl076

New Member
Hoi hoi iedereen,

Mijn vraag is het volgende:

Ik heb weinig actieradius / rij bereik met mijn scooter.
Me pa vertelde dat je misschien met de juiste omvormer een auto accu wellicht kan gebruiken, waarmee je dus verdere afstanden kan rijden.
Iemand ervaringen of tips hiervoor?

Nu heb ik een orginele accu voor de scooter met de volgende specificaties:

accu lader:

100-240 50/60 hertz 6.0a max

output: 52.5v - 8.0a

accu: 1440wh 4830

Ik hoor graag van jullie alvast erg bedankt,

Voor de gene die me uiteindelijk helemaal kan helpen ermee krijgt een leuk bedankje van me!
 
Advertisement - register to remove this

Onderstaande web-site beweert dat deze scooter een bereik kan hebben tot 105 kilometer.

https://www.e-mobile.be/product/5425587/segway-e-scooter-b110s

Dat is toch al aardig wat, wat is jouw momenteel bereik dan en heb jij de 25 of de 45 kilometer/uur versie?

Ik neem aan die 105 kilometer geldt voor de 25 kilometer versie dus voor een 45 kilometer/uur versie zal dit waarschijnlijk iets minder dan de helft zijn.

Een autoaccu is niet geschikt voor deze toepassing, die mag je niet te diep ontladen anders is het einde verhaal voor een autoaccu die eigenlijk maar een startaccu is.

Ik heb geen ervaring met elektrische scooters maar ik lees op bovenstaande website dat de accu uitneembaar is dus het is perfect mogelijk een tweede accu erbij te nemen om het bereik te verdubbelen echter die zul je dan moeten meeslepen en een bagagedrager heeft deze scooter niet, zo te zien en in het compartiment zal hij wel niet passen, of wel?

Als ik zo de technische specs bekijk heeft deze accu een capaciteit van 1440Wh , dit is bij de genoemde uitgangspanning van 52,5 Volt een accu met een capaciteit van 27 Ah.
Ik weet niet wat die 4830 erachter moet betekenen, ik neem aan dat is het type accu, dit zou betekenen dat het accupack een 48Volt pack is met een capaciteit van 30 Amper/uren maar dit komt weer niet overeen met de eerder genoemde specs.

In plaats van een tweede accu zou je eens bij de dealer kunnen informeren of er ook een grotere accu in deze scooter past en wat je die dan gaat kosten.
 
afgaande op de officiele website zou ik denken dat die 105 echt alleen in 100% ideale omstandigheden geld (en geloof ik eerder de max 56 die eronder vermeld word)

een auto accu (12 Volt) heeft zoals Sparky al aangeeft simpelweg te weinig fut om je brommert (48 Volt) aan te kunnen drijven.
daarbij duurt het ook nog eens langer om een dergelijke lood accu op te laden, dan een vergelijkbare lithium variant.

de accu in je scooter heeft 48Volt en 30 ampere, en vooral dat laatste is al aardig veel voor een standaard meegeleverde accu bij een E-scooter.
negen van de tien keer moet je voor extra actieradius ook extra in de buidel tasten.
je zou er dus wel ong. zo'n 60 kilometer uit moeten kunnen halen (snor variant kan nog verder) voor ie weer een stopcontact nodig heeft.
hoeveel KM kan jij met je huidige accu rijden voordat ie leeg is?
als dat maar weinig is, en je accu geeft rare signalen (van het een op het andere moment van vol naar leeg, of niet goed laden) is dat een indicatie van accuproblemen, of sores met je BMS (Battery Management System)...
 
Last edited:
Back
Top