vermogen runner180 opkrikken

Ik wil dus het vermogen van mijn runner180 een beetje opkrikken maar `t moet allemaal wel heel blijven, want hij is gewoon voor straat gebruik..

Waar ik aan zat te denken:

24mm vlakschuif mikuni
25mm malossi recht spruitstuk
cilinder & carters aanpassen op cilinder

Nu wilde ik weten wat er zo`n beetje aan de cilinder gedaan kan/ moet worden om veel trekkracht te winnen, maar waardoor het nog wel een beetje heel blijft

iemand misschien nog andere ideen/ tips?
 
Advertisement - register to remove this

MHR-cilinder is niet echt betrouwbaar hoor :) Vermogenswinst valt ook tegen... Neem een andere uitlaat, en laat je cilinder bijwerken... Een grotere carb. is geen slecht idee... Je kan ook een 25mm DO nemen, deze wordt in een Malossi-doosje aangeboden voor Runner180 [uiteraard gewoon een cheape Betella Dell'Orto nemen, en geen Malossi]... 24mm FS wil weleens gaan lekken in recht spruitstuk, neem gewoon het oorspronkelijke kromme model... Verder zou ik, als je een betrouwbare scooter wilt, gewoon je standaard filter behouden [reden numero 2 om geen recht spruitstuk te nemen]...

Verder levert Malossi nog een MHR-vario & Delta Clutch voor Runner180...
 
die teruglopers maken zo`n tering herrie voor elke dag mee te rijden 8P

en het mag ook niet te gek gaan worden qua kosten, met het aanpassen van de originele cilinder kan ik naar mijn mening wel ver genoeg op weg komen

als ik zo razma d`r pix (van blok en cilinder) bekijk, dan valt toch nogwel meer uit te halen toch :)
 
Er valt zeker meer uit te halen... Jij wilt alleen wel een stukje betrouwbaarheid [waar ik je groot gelijk in geef]... Hoe scherper het spul afgesteld staat, hoe slijtagegevoeliger & onbetrouwbaarder het wordt...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
MHR-cilinder is niet echt betrouwbaar hoor :) Vermogenswinst valt ook tegen... Neem een andere uitlaat, en laat je cilinder bijwerken... Een grotere carb. is geen slecht idee... Je kan ook een 25mm DO nemen, deze wordt in een Malossi-doosje aangeboden voor Runner180 [uiteraard gewoon een cheape Betella Dell'Orto nemen, en geen Malossi]... 24mm FS wil weleens gaan lekken in recht spruitstuk, neem gewoon het oorspronkelijke kromme model... Verder zou ik, als je een betrouwbare scooter wilt, gewoon je standaard filter behouden [reden numero 2 om geen recht spruitstuk te nemen]...

Verder levert Malossi nog een MHR-vario & Delta Clutch voor Runner180...

dat lekken was toch te verhelpen?

misschien maak ik wel een buddyfilter, std filters zijn overdreven groot naar mijn mening 8P
 
ja oke, maar met goed onderhoud, en goede olie enzo valt dat wel mee..

nu kan ik toch gewoon smeren met tts 1:35/ 1:40

ik tank ook 98 btw
 
Zo'n teruglopertje maakt een vet geluidje op zo'n ding. Me broer heeft een malossi op zijn 180, met een 25 DO en een ander spruitstukje. Verder heeft ie het uitlaatpoortje wat bijgewerkt.

Loopt lekker, enkel schijnt moeilijk te zijn om trekveren te vervangen, geen wonder als je de dikte van die dingenz ziet.
 
probeer die poulies maar eens tegen elkaar aan te knijpen, da gaat ook lekker met zo`n drukveer..

trekveertjes, da`s ook ff paar minuten beunen, dan zitten die er ook zo in :)

maar zo`n uitlaat maakt dus niet zo`n nrx geluid, niet dat ik 500€ uitgeef voor een nrx sound :rolleyes:
 
cilinder en uitlaat moet je gewoon standaard laten.

cilinder wat ophogen (dacht 1 of 2 mm ofzo) dan laten afdraaien. MHR kop erop en een 25mm :)
 
Er zal toch wel een reden zijn waarom dat filter bij de 180cc zo groot is?
Weet iemand waarom dat zou zijn? Meer opp dus meer doorlaat?
 
men is op de hoogte van het brakke pia 180cc carter?

malossi heeft versterkte carters in de verkoop......de normale hebben snel de neiging te scheuren......
 
momenteel is m'n runner betrouwbaar met 140/150 op snelweg constant zo'n 100km aan één stuk (teller) top ligt naar de 170 toe (teller)
 
Back
Top