Vespa Sprint 2 takt 2017 snelheidsmeter werkt niet

Spriint8

New Member
Ik heb niet zo lang geleden een Vespa Sprint 2-takt gekocht van het jaar 2017. Deze stond een lange tijd stil, werd ook “niet startend” weggezet. Ik dacht dat ik het risico wel zou nemen, 2 takt is ook bekend met haar makkelijkere techniek dan een 4 takt.
Ik heb veel aan de scooter veranderd, zowel motorisch als technisch.

Nu komt het probleem: batterij is veel te zwak, wanneer er vol gas wordt gegeven is deze maar 12.7V. Hierop werden de stator en spanningsregelaar vervangen, LED pinkers geïnstalleerd, de voorlamp en achterlichten werden verbonden met de accu ipv de dynamo. Als ik sleutel in de contact steek branden de lichten dus ook.

De voltage was nog steeds niet sterk genoeg, maar het startte wel elektrisch. Als ik te lang stationair zou laten draaien zou de accu afzwakken. Dus heb het altijd vermeden, maar tijdens het rijden merk ik plots dat mijn snelheidsteller het niet doet. De klok is ook blijven hangen op 12:00 en ik kan geen andere mode selecteren op de teller zelf. Deze blijft hangen op ODO.

Momenteel start de scooter ook niet meer elektrisch, de teller doet een needleswap. Maar ik hoor de relais wel.. verder werken de lichten nog (tot nu toe).

Na heel wat research te hebben gedaan, kwam ik geen oplossing tegen. Dus bij deze hoop ik op een oplossing. Kan het eventueel liggen aan de batterij of aan iets anders? Ik heb hier niet heel veel verstand van.

Ps de snelheidssensor is inorde, aangezien deze volgens de vorige eigenaar werkte.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top