Wheelie

Stephan Derbi

Well-Known Member
Hey,

Ik ben al een tijdje wheelies aan het oefenen met mijn Derbi Senda SM en het lukt al aardig. Zie foto hieronder:

2.jpg


Zulke (staande) wheelies lukken maar heel eventjes, ik hou het dus echt niet lang vol. Nu wilde wat langere wheelies maken, graag met me voeten aan de grond om maar rustig aan te beginnen, ik bedoel dus zulke wheelies met je voeten aan de grond als de foto hieronder:

7.jpg


of van achterkant gezien:

wheelie.jpg


Zou zo'n wheelie mogelijk zijn met mijn senda en de volgende setup:

Standaard cilinder
14mm Dellorto carb.
Metrakit uitlaat
72 sproeier
12 / 46 tandwielverhouding

Zo ja, heeft iemand er een duidelijke uitleg van of liever nog een filmpje waarin je zo een wheelie ziet?
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Stephan Derbi
dat weet ik. maar met voeten aan de grond is het wel makkelijker om het lang vol te houden. maar nog anderen die tips of filmpjhes hebben?

tips.. beetje koppeling spelen en evenwicht bewaren :)
wel leuk om te zien dat je met motorjas rijdt.. warm en veilig :p
 
daar ben ik ook al achter. maar hoe moet ik zo'n wheelie beginnen, in ieder geval in de 1e versnelling, dat staat vast. moet ik rijdend zo'n wheelie starten wat me het makkelijkst lijkt en moet ik me voeten dan al aan de grond hebben of moet ik die pas op de grond zetten wanneer me voorkant omhoog komt? me vriendem, zoals die ene op die puch kunnen het heel makkelijk maar die hebben dan ook 70cc's eronder liggen.
 
Je moet je gewoon geen wheelie's maken, te groot risico om op je plaat te gaan (tenminste als je het niet kan).
Als je het goed kan kan je wheelies maken op een standaard scooter, gewoon goed je evenwicht houden en met het gas blijven spelen.
 
met mijn vespa ging ik afgelopen zaterdag nacht nog bijna op mijn bek met mijn sjikke kop :W... ik trok hem omhoog en liet de brommer verder rijden en is stond er gewoon leuk achter :), en daar ging mijn vespa verder :D
 
Originally posted by malle neo's
EEn die-hard kan overal wheelies mee maken, dus oefenen, oefenen en nog eens oefenen als je heeft perse wilt leren.

Zeker weten, vandaag in de busvan leiden naar zoetermeer....kwamen 2 negertjes (jaar of 14) aanrijden op een tomos. Een dude zat dus gewoon achterop, kleine vemtje trekt aan het stuur en wheelys zo ff heel de Breestaat (erg lange staat in leiden) uit, terwijl er gewoon iemand achterop zat, en dat op een THOMOS!!! :?
 
als je het eenmaal kan op balanceren en techniek, dus niet lomp met vermogen omhoog ;) kan je het op ieder ding.... en zo'n wheelie met voeten aan de grond is gewoon vanuit stilstand de koppeling laten schieten, dat kan iedereen, staand vind ik gaver 8)
 
Goed zitten en aan het stuur gaan hangen als hij omhoog is. Dan is het een kwestie van oefenen tot je het balanspunt vind. Oefen anders eerst op een fiets of een Mountain bike als je er een hebt.
 
Wheelies.... Zucht...

Ik vind ze werkelijkwaar super maar t is een groot risico ook al kan je t...

Ik kon t eerst best lekker met me dr70.. soms hele stukjes enzo.. tot ik doorklapte :| Want je gaat je grenzen verleggen.. steeds iets strakker/hoger enz enz

Ik doe er niet meer aan.. Ok soort van otowheelies maar geen staakke wheelies meer voor mij :)
 
bij mij gaan er complete caravanen wheeliend door de straat... runners/beta's/citta's/Ciao's, alles 8er elkaar aan die lui wheelien gewoon de hele straat door, over de drempels heen enzo... mja, is allemaal vrij standaard spul of onbegrenst.

met een schakel is het erg easy omdat je het voordeel van een koppeling hebt die jezelf kunt doseren, leer hier goed mee omgaan en het is echt niet moeilijk....

als je gewoon je poten op de voetsteunen houdt kan je ook goed balans houden.
 
Back
Top