benzine in uitlaat aprillia rally 50 lc

markboom123

aprilia rally lc
hallo
gister wou ik een stukje met mn rally 50 lc gaan rijden maar ik kreeg hem niet aan, alsof hij niet genoeg benzine kreeg hij pruttelde wel een beetje maar dat was dan ook alles. kijk ik opgegevenmoment onder mijn scooter zie ik dat hij benzine lekt. dus ik zoeken waar dat vandaankomt en blijkt het uit mn uitlaat te komen (die niet helemaal goed afsluit bij de cilinder) dus ik mijn uitlaat eronder weg halen komt er ineens een heleboel benzine uit mijn uitlaat lopen. ik neem aan dat dit de problemen veroorzaakt waardoor ik mijn scooter niet meer aankreeg

mijn setup is nog helemaal standaart voor zover ik weet want ik heb hem ook maar van iemand gekregen. wel heb ik een standaart uitlaat van een belinni 491 eronder gedaan omdat de orginele helemaal verstopt zat
ook heb ik problemen met mijn luchtfilter. die moet ik voor de helft afplakken omdat hij anders teveel lucht krijgt.
hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het is normaal dat daar benzine is, echter is deze niet verdampt; maak je bougi een x droog en probeer op nieuw, en verder, zet dan een originele luchtfilter er op?
 
er zit een orginele luchtfilter op maar ik neem aan dat een uitlaat vol benzine niet normaal is want het waren niet een paar druppen maar een hele plas benzine die eruit kwam

of zou dit komen omdat ik hem wel 60 keer heb lopen kicken
 
Wat denk je zelf.. ;) Ja.

Je scooter is nu verzopen. Kick een paar keer met de uitlaat eronder weg en/of de bougie eruit (contact op uit zetten!). Daarna schone of nieuwe bougie monteren, uitlaat er weer onder monteren (dit keer met pakking en wel netjes afsluiten), en dan weer proberen te starten.

Als hij weer loopt, uitzoeken waardoor hij uberhaubt verzopen is. Mogelijk is het met alleen een nieuwe bougie al wel opgelost, dat hij uberhaubt niet/moeilijk wilde starten. Nieuwe plaatsen kost bijna niets en kan nooit kwaad dus doe dat eens.
 
nieuwe bougi erop gezet en de uitlaat er ff onderweg gehad om een paar keer droog te kicken. uitlaat er weer opgezet en goed vast gezet met nieuwe pakking. maar nu start hij nog steeds niet:S bougi krijgt benzine en hij vonkt ook goed. heb toch het idee dat hij teveel lucht krijgt. soms pruttelt hij een beetje maar ik moet het gas vol open houden want anders valt hij weer uit. luchtschroef haalt niks uit en ik weet ckr dat ik de goede aandraai
 
Dan is die gewoon nog steeds verzopen. Met volgas draait hij wel maar maakt totaal geen toeren? = verzopen

Even mee gaan rijden (denk erom, kan flink roken), na paar straten zal het wel weg zijn.
 
toeren maakt hij niet. alsof hij er veel moeite voor moet doen om op toeren te houden en na 10 seconden valt hij uit, dan moet ik weer 40 keer kicken voor hij weer start en dat gaat steeds opnieuw zo dus rijden heeft voor mij niet veel zin. zal mogen de uitlaat er nog eens onder weg halen en kijken of hij weer is verzopen. wel vreemd want ik kickte 1x toen ik de uitlaat er net weer onder had en toen ging hij al meteen aan maar ik moest vol gas houde en hij kreeg maar geen toeren. ik met mn vinger bij
luchtfilter beetje dichthouden en ik kreeg ietsjes meer toeren

misschien iets met membraam waardoor ie teveel benzine/lucht doorlaat?

wel staat er op dat op de orginele uitlaat een katalisator zit en volgensmij op deze die ik er nu op heb niet, maakt dit uit?
ik zou het niet meer weten:X
 
Gewoon verkeerde afstelling, teveel benzine denk ik (als hij bij volgas wel blijft draaien). Luchtfilter even schoonmaken, sproeier er weer goed indraaien als die daar eerder wel goed mee heeft gelopen, en dan starten en alle overtollige benzine eruit rijden (paar rondjes volgas)
 
Back
Top