piaggio onsteking!!!

Wieger

JS-TUNING
hallo

piaggio scooter, liep eerst goed. alleen vonkte hij opeens niet meer. nou alles gecheckt: bougie/bougiedop/bougiekabel/bedrading. lag het allemaal niet aan. toen onsteking eraf, goed schoongemaakt. extra massa gelegt. maar nog steeds geen vonk...

ik zet er een andere onsteking&vliegwiel op. sluit deze correct aan. vonkt hij wel, ik bougie erin, en hij start... doe ik de kappen er weer op. geen draadjes los gegaan ofzo. wil ik kicken.. vonkt hij weer niet. nu onsteking er weer af, beetje schoonmaken, vonkt hij nog steeds niet.. en alles is gewoon correct aangesloten..

waar kan dit aan liggen. onsteking kan toch niet WEER stuk zijn?! aangezien hij niet is opgeblazen. hij stopte er gewoon mee toen hij uit stond.

Graag reacties!.

(kom niet aan met: nieuwe bougie, of nieuwe bougie dop...)
 
Advertisement - register to remove this

ja? denkje dat het blauwe cdi/bobine kastje kapot is?. hoe kan het zijn dat hij het na het monteren van de 2de onsteking het even deed, en daarna niet meer dan?

mvg,
 
thnx

heeft het zin om een multimeter aan te sluiten aan de draden die rechtstreeks uit de onsteking komen: rood/geel/groen . waar moet ik dat op aansluiten, en welke waarden moet ik meten? (bij kapot of goed),

nja lijkt me dat de stator en vliegwiel wel goed zijn, aangezien ik bij 2 onstekingen al het zelfde probleem heb gehad. dit was dan steeds op hetzelfde cdi/bobine kastje.. dus oke lijkt me dan ook de laatste oplossing:)
 
meestal vonkt de bobine een paar keer en houd ermee op , soms doet ie het wel soms niet.

vaak ook als de bobine stuk is rijd ie even en valt dan uit , doordat er binnenin een draadje blootligt en zodra het warm word kortsluiting maakt
 
o oke bedankt :) , maar het is niet zo dat ik mijn onsteking heb opgeblazen door die slutiing in het cdi.

(ja bij piaggio is die cdi + bobine 1 blauw/rood kastje :))

thnx, ik ga het proberen
 
Heej

ik heb alles gedaan.. nieuw cdi-module, massa gelegt, alles doorgemeten, (goede draden), alles goed aangesloten.., goede bougie/dop/kabel. maar hij vonkt nog niet

Waar kan het nog aan liggen!? kan het zijn dat de onsteking/pick-up kapot is??, en hoe meet ik dit dan??, ik krijg namelijk geen stroom vanaf mijn ontstekin (rood/wit/groen draad).

WEL gaan mijn lichten branden als ik kick,, (dus lichtspoelen doen het)

ik hoor het! mvg,
 
Back
Top