Howto Piaggio typhoon 125 meng smeren

Advertisement - register to remove this

Benzine vullen , genoeg ruimte overlaten om olie bij te vullen , zelfmengende tweetakt olie . Als je 1op 50 smeert moet er bij 50 litr benz 1 liter olie Kan je zelf uitrekenen hoeveel olie je bij moet gooien . B,V : 100 ml olie bij 5 ltr benz . Maar waarom als alles aanwezig en hopelijk in orde zelf mengen
 
Benzine vullen , genoeg ruimte overlaten om olie bij te vullen , zelfmengende tweetakt olie . Als je 1op 50 smeert moet er bij 50 litr benz 1 liter olie Kan je zelf uitrekenen hoeveel olie je bij moet gooien . B,V : 100 ml olie bij 5 ltr benz . Maar waarom als alles aanwezig en hopelijk in orde zelf mengen
Ja weet ik rij altijd op meng smering maar bij de piaggio typhoon 125 heb je 2 tanks die aan gesloten staan via een leiding in onder je buddy en een onder je tree plank maar mij lijkt het dat de olie zich niet goed zou kunnen mengen daar door
 
De olie komt ook niet in de tank terecht , maar wordt druppel gewijs naar de carb geleid , en gaat met het mengsel mee , het carter in .
Pas als je in de tank gaat mengen , is het zelf mengende van belang , zoals bij mijn Trabant , waar ik zelfmengend van Kroon gebruik
 
De olie komt ook niet in de tank terecht , maar wordt druppel gewijs naar de carb geleid , en gaat met het mengsel mee , het carter in .
Pas als je in de tank gaat mengen , is het zelf mengende van belang , zoals bij mijn Trabant , waar ik zelfmengend van Kroon gebruik
schud je dan ook je trabant heen en weer bij het tankstation?? wel echt n klassieker, heb je n foto toevallig
 
Nee hoor er zit een peilstok bij , om de hoeveelheid in de tank te meten , hiermee kun je roeren , maar hoeft niet . Ik deed dit nooit ,
heb hem toevallig verleden maand na 24 jaar verkocht , omdat ik i.v.m leeftijd en rugklachten het sleutelen niet meer doe . 23 jaar geleden omgebouwd van sedan naar cabrio , met een ombouw set uit Duitsland .
 

Attachments

  • trabant2.jpg
    trabant2.jpg
    76 KB · Views: 7
Met een : Droge Oliepomp is geen Optie : zelf smeren kan Prima , maar vul de olieslang aan de Olie Pomp , en slangetje doorlussen , anders loopt de Oliepomp droog (loopt vast ) , en breekt het snaartje die ook de Waterpomp aandrijft
 
De olie komt ook niet in de tank terecht , maar wordt druppel gewijs naar de carb geleid , en gaat met het mengsel mee , het carter in .
Pas als je in de tank gaat mengen , is het zelf mengende van belang , zoals bij mijn Trabant , waar ik zelfmengend van Kroon gebruik
een typhoon 125 heeft een dubbele tank die aan elkaar gekoppeld is. Een tank op de standaard plek van piaggio en ook nog een benzinetank onder de treeplank. de olietank is hier nog weer apart van.
 
een typhoon 125 heeft een dubbele tank die aan elkaar gekoppeld is. Een tank op de standaard plek van piaggio en ook nog een benzinetank onder de treeplank. de olietank is hier nog weer apart van.
Ja maar meng dat bij elkaar als ik olie in de benzine tank gooit want anders zit er bijvoorbeeld meer olie in dr tank onder de buddy zitten en minder in de tank inder de trayplank
 
Back
Top