Rem loopt mogelijk aan elektrische scooter

Sammy0521

New Member
Goedemiddag,

Ik rij een elektrische E-ID S6 Bosch van La Souris uit 2023.
1711710668884.png

Het is een prachtig ding, rijdt lekker maar sinds kort is het elektrisch verbruik aan het stijgen.
Nou doet de bandenspanning controleren al wonderen, maar tot dusver is het toch wel hoger dan normaal.
Ik heb hem daarom even op de middenstandaard gezet, en even gas gegeven.
Daarbij zag ik dat de remschijf er als volgt uit ziet:


Je ziet ook duidelijk op het einde van de video dat er oneffenheden in de remschijf zijn.
Betekend dat ik dat ik de remschijf zal moeten vervangen? Is er iets met de remblokjes?
Ik heb er al geprobeerd wat over op te zoeken op internet maar ik kom er nog niet echt achter waar het aan ligt.
Nou ben ik een leek op het gebied van scooters, dus graag hoor ik jullie expertise hierover.
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Sammy
 
Advertisement - register to remove this

Je kan voorzichtig de remblokjes uit elkaar duwen, zodat ze los komen. Dan moet dat probleem weg zijn.
Schoonmaken mag ook wel.
En als je gas los neemt, hoe snel staat je wiel dan stil?
 
Je kan voorzichtig de remblokjes uit elkaar duwen, zodat ze los komen. Dan moet dat probleem weg zijn.
Schoonmaken mag ook wel.
En als je gas los neemt, hoe snel staat je wiel dan stil?
tot je weer remt en je blokjes weer aandrukt... er zit wel een soort slag of onregelmatigheid in ja.
 
haal voor de grap de remklauw eens los nadat je hebt bijgehouden hoe snel het wiel weer stil staat (zonder te remmen).
je naafmotor remt namelijk ook af, en kan hiermee een vertekend beeld geven.
als het wiel duidelijk sneller stilstaat met de klauw gemonteerd, dan met de klauw los, ligt het overduidelijk aan je achter rem.
zo niet moet je elders kijken (voor rem?)

wat E-jowan schreef is ook een goeie tip, en de remklauw kan idd ook wel een schoonmaakbeurt gebruiken (klevende zuigers wil je ook niet).
zo te horen zit er wel fractie van een slag in je remschijf, maar dit is nog niet zodanig groot dat het problemen gaat geven, mits de remklauw goed werkt...
 
Back
Top