valse lucht bij carb Jog R AC 2005

lucaton

New Member
Hallo, ik ben al een tijdje bezig met mijn Yamaha Jog R AC 2005, hij liep altijd goed maar ik vond het geluid niet lekker dus heb een polini powerfilter erop gezet maar bij hij monteren kwam ik er al achter dat de carb best los in het spruitstuk zat, maar blijkbaar nooit problemen mee gehad, dus ik hrb de powerfilter erop gezet en opeens hoor ik bij half gas al het bwaaapp geluid wat betekent dat hij te arm loopt, om te checken of ik niet gewoon een wat grotere sproeier moest heb ik hem stationair laten loprn met de luchtschroef dicht en zo reed hij beter en bleef hij lopen dus dat moet wel valse lucht zijn, ik zag dat mijn spruitstuk er niet meer goed aan toe was dus ik heb een nieuw spruitstuk geplaats en ook gelijk mn spruitstuk en membraam pakking vervangen maar hij trekt nogsteeds valse lucht. Weet iemand waar deze valse lucht vandaan kan komen?
Post automatically merged:

image.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Hoeft ook alleen pakking onder membraan, en niet onder je spruitstuk.
Je mengt zelf? Idd je olie toevoer afdoppen.
En dan gaan afstellen, dat is gewoon proberen.
Wat is je setup? Dan kan er hooguit een indicatie gegeven worden.
 
Hoeft ook alleen pakking onder membraan, en niet onder je spruitstuk.
Je mengt zelf? Idd je olie toevoer afdoppen.
En dan gaan afstellen, dat is gewoon proberen.
Wat is je setup? Dan kan er hooguit een indicatie gegeven worden.
Olie toevoer is afgedopt en heb de pakking onder het spruitstuk weggehaald, het is al beter maar na een tijd volgas valt hij uit maakt niet uit hoeveel minder gas ook al is het maar een klein beetje.
De setup is helemaal stsndaard behalve malossi rode drukveer gele trekveren en 5,4 rollen
 
Dit lijkt op een Teikei carburateur, echter zijn die alleen in het jaar 2000 op de Neo's geleverd. De Jog kwam met een Gurtner PY.

Dus ik vermoed dat jij een namaak carburateur hebt? Een Mezoly?
 
Olie toevoer is afgedopt en heb de pakking onder het spruitstuk weggehaald, het is al beter maar na een tijd volgas valt hij uit maakt niet uit hoeveel minder gas ook al is het maar een klein beetje.
De setup is helemaal stsndaard behalve malossi rode drukveer gele trekveren en 5,4 rollen
Vergeet je powerfilter, ga terug naar je orginele filter.
Probeer een zwakkere drukveer te scoren een paar sproeiers en als je carburateur verder schoon en in orde is zal je een heel eind moeten komen maar dit gaat nooit in een keer goed.
 
Vergeet je powerfilter, ga terug naar je orginele filter.
Probeer een zwakkere drukveer te scoren een paar sproeiers en als je carburateur verder schoon en in orde is zal je een heel eind moeten komen maar dit gaat nooit in een keer goed.
Dit probleem was al toen ik standaard trekveren had en een witte drukveer alleen trok hij toen slechter op, en had gisteren de standaard luchtfilter erop gezet je dit was al beter maar nogsteeds sat volgas probleem
 
Ja maar een rode druk veer is veel en veelste sterk.
Ik geloof je dat hij er beter op loopt maar probeer hem eerst maar is goed aan het lopen te krijgen met je witte drukveer en je zal zien dat hij dan nog beter gaat lopen.
 
Oké,

Nog een keer dan, rode Drukveer is te sterk, die zou voor mijn 70CC nog te sterk zijn.
Op een 50cc met ontgrensde uitlaat (prop eruit) is witte Drukveer het beste.
Met standaard uitlaat zonder prop, is veelal 6,5gr rollen het juiste gewicht.

Hoe weet ik dit:
IMG_5626.jpeg
Zwarte: 50cc malossi sport, 12mm carb 76 sproeier, sito uitlaat, Rollen 5 gr maar te licht, witte Drukveer, originele trekveren. 80+ gps
Wit met voca stickerset:
70Cc malossi sport, 17,5 del carb, sproeier 84, rollen 4,6 gr. Voca uitlaat. 90+ gps

Beide van grond af opnieuw opgebouwd.
 
Zucht....
Komt ie he


Dat filter eraf en je originele filter erop. Zal nu al stuk beter lopen.
Vervolgens haal je een gele drukveer en trekveren, aangezien die ongeveer gelijk zijn aan wat er standaard in zit. Die rode drukveer is leuk in een speed 7t die 24pk draait. Dat gaat een daily niet trekken en omdat ie dan dus nuet genoeg toeren kan maken om fatsoenlijk weg te rijden begint je te stotteren en te kutten. Dus vooral geen grotere carb bestellen. Van wie je die onzin hebt kun je beter maar afscheid nemen want die snapt er ook niks van.
Dan zou ik als ik jou was gewoon een goedpassend spruitstuk kopen waar je dus je carb in drukt en dan al enigzins vast zit. Als je ff een chickue gaat vingeren en het voelt alsof je een knakworst in de gymzaal gooit dan denk je neem ik aan ook dat is foute boel.... Dat geldt hier dus ook. En nee 2 vingers/carbs is niet de oplossing

Owja en knal ff nieuwe pakkingen tussen je membraam en spruitstuk, want een pakking zit daar niet voor niets dus 1 weghalen is ook niet perse een verstandig plan
 
Back
Top