yamaha aerox wilt niet starten

Lcian_

New Member
Hoi,

ik heb een probleem. Het afgelopen half jaar ben ik bezig geweest met een project scooter (mijn eerste project). nu heb ik het probleem dat hij niet wilt starten.
De bougie vonkt, de cilinder heeft compressie (komt lucht uit zodra ik aan de uitlaat voel) en de vlotterbak zit vol benzine. nu heb ik hem normaal geprobeerd te starten en door middel van remmenreiniger in het spruitstuk of bougiegat. bij beide doet hij niks, miss dat tie 2 slagen op en neer gaat maar meer niet. Ik snap er momenteel niks meer van.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Stel gerust een vraag mocht er informatie ontbreken.
 
Advertisement - register to remove this

Membraan is gloednieuw, spruitstuk is niet lek en heeft een nieuwe pakking. Die krukas lagers heb ik nog niet bekeken. Waar zitten die precies?
Verder heb ik een benzine kraantje zonder vacuum dus alleen de benzine slang zit aangesloten op de carb. Ben ik hier nog wat vergeten?
 
Laten we een bij het begin beginnen.

Welke maat carb, wel sproeier en welke cilinder en word je bougie nat na even proberen te starten?
 
Ik heb een dr70 met 17.5mm carb. Sproeiers ben ik niet aangekomen sinds dat ik hem had gekocht (liep toen gewoon stationair). Bougie blijft indd droog

Edit: Ik voel ook geen zuigkracht als ik mijn hand op de carb houd.
 
Last edited:
Je moet wel weten welke sproeier erin zit....
Maar als hij niet aanzuigt zou je denken ook weinig compressie en is er dus ergens een lek. Kans is dat je keerringen eruit liggen, 1 zit achter je ontsteking en 1 achter je variateur.

Of bv pakkingen van de cilinder, je zuigerveren etc
 
Pakkingen vd cilinder heb ik vervangen, dus die zouden het niet kunnen zijn denk ik dan. Dan ga ik thuis even de keerringen bekijken en zal ik het even laten weten
 
Back
Top