125 hexa vonkt slecht/niet

Ik was gister oppassen bij mn zus en ik had mn 125 h2o hexa zip buiten laten staan in de regen. Ik ben de volgende dag met mn scooter maar werk gegaan en toen naar huis gereden... eenmaal thuis liet ik hem ff stationair draaien maar ineens viel die uit... ik heb bougie gecheckt en die vonkte niet meer.. en soms deed die het oppeens even heel heel zacht mini vonkje weer.... ik heb cdi rode kabel doorgemeten die in de bobine gaat en als ik dan kick krijg ik goeie meting 12/13 nog wattes. Maar als ik de bobine rode kabel weer aansluit krijg ik 00.00 tezien op de multimeter... ik heb bobine besteld die is onderweg maar mischien zegt iemand van... dit of dat moet je doen... start motor werkt met accu dus weet niet of dat gelijk zegt dar mn massa goed werkt.. please help me out

Scooter:
125cc lc hexagon zip 2t
rij er al een paar maanden erop reed fantastisch
Bougie is gwn nat na veel starten dus echt vonk probleem
 
Advertisement - register to remove this

krijg ik goeie meting 12/13 nog wattes. Maar als ik de bobine rode kabel weer aansluit krijg ik 00.00 tezien op de multimeter.
Dit wordt een beetje lastig om je te helpen , waarschijnlijk gaan de wattes als je de bobine weer aansluit via de bobine , en meet je geen wattes . Ik denk dat je direct een reserve bobine hebt . Een draad door meten doe je door de meter op ohm te zetten , en beide einde op de meet pennen .
Maar als eerste , zou ik het contact op aan zetten , en dan de meter op wisselstroom zetten , en meten of je spanning hebt op je cdi , en daarna of de kill draad vrij is van massa . Heb je een schema van je elektra van de scooter ? Je kan ook van af het vliegwiel alle connectors naar de cdi controleren op vocht , en als dat erop zit de schakelaar van de zij standaard loshalen .
 
Back
Top