accu opladen

Neo´SSS

Watskebuuuuuuuuuuurt
Hallo mensen,
Ik ben benieuwd hoelang je moat rijden voordat je accu weer helemaal opgeladen is. Iemand die dit toevallig weet?
 
Advertisement - register to remove this

Dat ligt eraan hoe oud je accu is en bij sommige scooters ook hoe hard je rijd. Ik denk dat het ongeveer een half uurtje is voordat hij echt helemaal weer opgeladen is.
 
het zit zo ik heb in radio ingebouwd en nu wil ik die testen maar de accu is leeg.

ik heb vandaag geen tijd om nutteloos rondjes te gaan rijden dus ben ik benieuwd of ik hem ook gewoon een uurtje stationair kan laten lopen.

Dus 1: laad hij dan ook op
2: is het slecht voor je scooter om hem een uur stationair te laten lopen

alvast bedankt
Jeffrey
 
hij zal wss wel iets op laden, maar niet genoeg. heb je geen acculader? En dat van dat het slecht is voor je scooter om hem een uur stationair te laten lopen is echt grootste onzin.
 
Maar dan moet je kijken of je accu snel of langzaam leeg is gelopen. Want ik weet van auto accu's dat als hij bijv. langzaam leeg is gelopen en je laad m snel op dat dat heel slecht voor je accu is.
 
crazybond700 said:
Scooter accu's gaan vaak een jaar of 5 mee, en dan worden ze snel slecht. Vooral als je electrisch start enzo dan heeft zon accu het zwaar.


ik geef de meeste accu's niet meer dan 1,5 a 2 jaar , dat ie mijn ervaring met accu's (gemiddeld dus )
 
melf #50 said:
ik geef de meeste accu's niet meer dan 1,5 a 2 jaar , dat ie mijn ervaring met accu's (gemiddeld dus )

Ja, het hangt ook af van het gebruik(meer is niet altijd slechter) en of die binnen staat of buiten(temperatuur etc) maar ze gaan niet echt lang mee vaak iig. Met eletrische start merk je het vaak dat ze snel slechter worden en dan krijg je ook start problemen. Soms gaan de cellen ook kapot en dan heb je 9v uit je accu bv, en dan start het ook niet lekker.
 
Ik gebruik geen elektrische start (kapot :). maar ja het zit zo eerst deed die radio het gewoon een tijdje met de accu, tot de accu op was, ging ik 1 uur rijden en toen was de accu nog steeds leeg. Ik snap er geen fuck van dus ik dacht misschien reed ik niet lang genoeg.
 
Staat je radio misschien nog steeds aan en dat daardoor je accu leegloopt?? Heb ik ook een keer gehad toen liet ik mn versterker aanstaan en toen laade mn accu ook nie op.
 
Misschien zit er ergens kortsluiting want ik heb wel een externe schakelaar die het hele "radiogedeelte'' uitschakelt. Dus ik ga gewoon morgen nog wel ff een lang stuk rijden en als de accu dan nog steeds leeg is moet ik ff gaan kijken er ergens kortsluiting is.
 
Jasper V said:
Hij laadt gewoon op hoor, maar als je meer stroom verbruikt dan dat er bij komt schiet het niet hard op.


mja ,in feite is het meer voor het bijladen dan opladen ...

verder is een scooteraccu ook niet bedoelt om een radio bij op te zetten , dus logisch dat ie leeg gaat...
 
Probleem opgelost,
Ik heb toch maar een acculader gekocht.
Was wel 50 pleuries maar nu laat ie binnen no-time op en kan ik eindelijk genieten van de geweldige muziek!
 
Flipschulkes said:
dan ben je ook afgezet, hiero bij de formido scoorde ik er een voor 15 euro


tja , wat is afgezet , als hij er zelf voor kiest om er zoveel voor uit te geven spreek je niet over afzetten maar een bewuste aankoopt ;)

ik zou ook niet zoveel er aan uitgeven , maar dat is een ander verhaal , en het is opgelost , dus klaar :)
 
Back
Top