gejatte scooter kopen ?? :S HELP AUB !!!

DarkSaiyan

EVO pk's
ik wil een aprilia sr 50 bouwjaar 2001 kopen.

Alleen de verkoper heeft geen enkele papieren van de scooter
hij heeft wel boekjes enzo ervan, hij beweert dat ie de 1e eigenaar is en heeft zogenaamd de verzekereing een paar dagen geleden geiendigt. hij heeft het kentekennummer ook weggegooid en alle verzekering papieren is hij '' kwijt ''.

hij heeft wel de originele onderdelen en boekjes en sleutels ( 2 originele sleutels van aprilia ) en het framenummer .

alleen ik ben bang dat hij na aankoop, bij de politie gaat melden dat ik zijn scooter heb gejat en dat ik dan geen papieren/bewijs heb dat ik de scooter van hem heb gekocht :S

dit word mijn eerste scooter ik hoop graag dat jullie mij kunnen helpen want ik wil graag weten of ik die scooter veilig kan kopen of niet.

ik heb de scooter nog niet gekocht maar wil m aanstaande maandag ophalen. (ik ben al een keer langs geweest bij de verkoper)
Bij voorbaat dank !
 
Advertisement - register to remove this

laat hem anders een "contract" ondertekenen waarin hij verklaart dat de scooter niet gestolen is, en hij dat hij hem aan jouw heeft verkocht voor bedrag XXX.
Als hij dan aangifte wil doen, laat je dat contract gewoon zien. En het is inderdaad ok wel erg slim om 3 man mee te nemen.
succes
 
ga gewoon naar de politie met dat ding en ga naar binnen. Vraag of hun ff kunnen kijken of ie eerlijk is en dan heb je hun ook gelijk als bewijs dat je daar bent geweest. Leg uit dat die vent geen papieren heeft en dat je daarom het niet helemaal vertrouwde.
mooier kan niet.
dit alles natuurlijk voordat je m betaald. ;) :)
 
Originally posted by A-Bizar
ga gewoon naar de politie met dat ding en ga naar binnen. Vraag of hun ff kunnen kijken of ie eerlijk is en dan heb je hun ook gelijk als bewijs dat je daar bent geweest. Leg uit dat die vent geen papieren heeft en dat je daarom het niet helemaal vertrouwde.
mooier kan niet.
dit alles natuurlijk voordat je m betaald. ;) :)

hehe :D dat kan ook maar die persoon werkt helaas elke dag (ma t/m za) :s

Originally posted by A-Bizar
als die vent weigerd mee te werken wat betreft dat jij naar de politie wil met dat ding.... weet je dat ie gestolen is. (kun je nog een leuke melding maken :p )

haha maar ik ben vreselijk veel geinteresseerd in die scooter ... tis gewoon een prachtig ding voor een mooie prijs (1250,-)
 
k zou zowiezo je pa meenemen, die kan als meest overtuigende overkomen bij de politie, en nog 2 vrienden ofzow...
vraag desnoods naar een aankoopbon ofzow, dat moet ie toch wel hebben, bij sommige verzekeringen moet je die laten zien, als bewijs voor nieuwwaarde...
 
gewoon contractje maken, doe ik altijd als ik een brommer koop. voorbeeld.
datum

bij deze verklaar ik dat ik een brommer type x met het framenummer xxxxxxxxxxx heb verkocht aan * jouw naam* voor een bedrag van xxx euro.

*naam verkoper*

handtekening verkoper
 
en toch denk ik dat dat niet werkt.

ik ga bv een gestolen brommer verkopen.... komt die gozer naar mij toe van teken dit anders koop ik m niet. Dan zeg tuurlijk teken ik.... lalalala zet een paar mooie streepjes op papier. Komt die gozer terug met de politie als ie gejat blijkt te zijn. zeg ik: jah hallo....die gozer liegt en probeerd me te naaien. Das heel mijn handtekening niet.....
 
handteking kan je wel achterhalen door een of ander onderzoek. je ziet hoe een bepaald mens kronkels schrijft etc en hoe hard men op een bepaald moment op een de pen drukt.
 
Back
Top