Handchoke zit vast (beetje spoed!)

Sebastianm

Well-Known Member
Hai,

Ik zit nu op school met een klein probleempje: mijn handchoke zit vast.

Vanochtend deed hij het nog wel. Misschien dat hij is vastgevroren door de kou, maar dat weet ik niet zeker..

Het probleem is nu dus dat ik niet kan starten, en dus niet naar huis kan..

Wat kan het zijn?


Thnx
 
Advertisement - register to remove this

Sorry voor de bump. :$


Vandaag toen ik uit school kwam weer hetzelfde probleem, heb hem dit keer op school in de kelder achter gelaten en ben met de bus gegaan. Maar het blijft natuurlijk onwijs kut als dit zo doorgaat. Ik heb nog gedacht aan mijn vinger op de inlaat, maar ik zie geen mogelijkheid om dat voor elkaar te krijgen..

Wat zou hier de oplossing op lange termijn voor kunnen zijn? Nieuwe choke-kabel?
 
Vanochtend uit de schuur deed de choke het nog wel! Op school staat hij buiten, dus vandaar dat ik denk dat het om een bevroren iets gaat.

Het gaat hier om een Derbi Atlantis.

@ T1m0thy,
Wat bedoel je daar precies mee? Voor zover ik weet zit die chokekabel heel goed ingepakt. Als ik daar olie bij ga mengen krijg ik ten eerste een opening waar later ook water doorheen kan en ten tweede gaat de olie boven op het water liggen, wat als gevolgd heeft dat het water alsnog bevriest.
 
Als je choke vastzit moet je dus niet je vinger voor de LUCHTinlaat houden he dan krijgt die dus 100% benzine, wat nu al 80% is, en normaal 50 zou moeten zijn (getallen zijn gok, maar om het duidelijk te maken). Dat ontbrandt dus nooit. En als je dan 3x kickt is die gelijk helemaal verzopen.

Je moet gewoon even een schroevendraaier meenemen naar school en je choke eruit draaien, handmatig terugduwen, en weer monteren. En niet weer aanzetten als hij met choke niet wil starten (waarom heb je hem dan uberhaubt ingedrukt??)
 
Nadat hij een nachtje in de kelder op school heeft gestaan, is het blijkbaar weer ontdooid en kon ik gewoon weer met de scooter naar huis.

Voorlopig met deze temperaturen dan maar ff de bus pakken..
 
Neenee, ik rijd zeker niet met choke constant aan. Ik zet mijn choke open als ik ga starten, als ik dan rustig wegrij (dus gasgeef) laat ik de choke weer terugkomen. Dat gaat dan ook prima, geen gestotter ofzo..

Ik start dus alleen met choke (open), verder gebruik ik hem niet.
 
Back
Top