Laatste klusje , platte rolletjes

Touareg

Member
Beste mensen,
Vooral al bedankt aan iedereen die tot nu toe heeft bijgedragen aan het in orde maken van mijn twee gy6 euro4 injectie scootertjes (berini en souris rs).
Vandaag de v snaar van de souris vervangen. Zag dat de nieuwe v snaar breder was dan de oude die er af kwam (lengte wel goed) was bang dat dit effect zou hebben op het gedrag van de motor maar ik merk geen verschil, dus prima. Maar nu: de rolletjes die eraf kwamen waren redelijk afgeplat aan een kant dus zal ik nieuwe bestellen echter…….aangenomen dat mn 16 jarige zoon, een rolletje op de weegschaal kan leggen en het display kan aflezen, zegt ie dat het rolletje 8gr woog…..ik dacht dat deze snor scooters (ecu 34km/h) iets van 6 of 6,5g nodig hadden. Wat te doen: weer 8gr bestellen of 6,5gr en wat is het effect op het gedrag van de scooter?

Ik moet nog even erbij zeggen dat toen ik de scooter kocht liep hij 55-60 km/h misschien dat ie daarom de zwaardere rollers had.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb even gekeken op de oude v snaar, daar staat ook18,1 op, neem aan dat dit de breedte is. Met een schuifmaat meet ik een breedte van 16,3 mm op de oude snaar. Die oude snaar ( ik weet niet hou oud, vandaar dat ik hem heb vervangen) zal toch niet bijna 2mm in de breedte zijn afgesleten? Als dat wel het geval is, is dit netjes glad afgesleten,
Ik vond de oude riem er niet heel slecht uit zien.
 
zal toch niet bijna 2mm in de breedte zijn afgesleten?
Ja hoor dat slijt eraf , bij mijn gy6 ook 18mm snaar , was na 6000 de breedte nog maar 15,5 mm
Post automatically merged:

met een nieuwe snaar , en 5,5 gr rollers loopt de scooter op de teller rond de 55km ( 47 GPS) Er zat toen 5 gr in , maar maakte toen bijna 9000 toeren wat ik wat veel vond , nu 7000 toeren vol uit . Dus zou beginnen met 8 gr te proberen .
 
Last edited:
@trabiarie , dank je wel voor je reactie. Realiseerde me niet dat een snaar ook in de breedte slijt. Maar goed hij zal wel veel slippen met gas/gaslos. Dus het klinkt wel logisch. Dan ga ik maar gewoon rolletjes van 8gr bestellen, en kijken we hoe het gaat. Wederom dank je voor je hulp!
 
ik kreeg juist met een nieuwe snaar die 1 mm breder was dan de oude zo'n 4 km op top erbij!
een V-snaar slijt alléén maar in de breedte, waar dacht jij dan dat ie sleet? hij grijpt op z'n schuine zijvlakken. het is niet per sé slippen bij gas/gas los, maar de verschillen in snelheid tussen binnen- en buitendiameters van de schijven waar hij tussen loopt. als hij echt zou slippen hoor je 'm wel gieren, net als een auto die in de mist wegrijdt. (en dan verbrandt ie, en blijft ie slippen)
 
@C-Row dank je wel voor je uitleg. Zo had ik er nog niet naar gekeken. Klink logisch. Ik dacht zo maar dat de “tanden” van de snaar zouden slijten dan wel verouderen door leeftijd.
 
@C-Row dank je wel voor je uitleg. Zo had ik er nog niet naar gekeken. Klink logisch. Ik dacht zo maar dat de “tanden” van de snaar zouden slijten dan wel verouderen door leeftijd.
het zijn geen tanden, het zijn uitsparingen om de riem flexibeler om kleine diameter snaren te kunnen vouwen ;)
 
Back
Top