Peugeot buxy vonkt niet

Scooterknaap

New Member
Hee scooter beunhazen

Ik heb een gratis peugeot buxy gekregen nou heb ik er een nieuwe cilinder op gezet en de carburateur schoongemaakt en een nieuw membraam erin gezet voor een "opfrisbeurt"

Nou start de scooter wel maar wil die niet in zn toeren komen en ploft die. Ik dacht nou dan beginnen we is met het hele pretpakket te kopen qua elektra aangezien dat overduidelijk het probleem is.

Nou zit er ondertussen nieuwe ontsteking op een nieuwe cdi en een nieuwe bobine met nieuwe bougiedop. Maar vonken ho maar, met de oude cdi vonkt die wel en loopt die stationair maar komt die nog steeds niet op toeren en ploft die. Met de nieuwe cdi vonkt die gewoon uberhaupt niet.

Heb zelf al een extra aardekabel van het blok naar het frame gelegd uit voorzorg en voor de mensen die gaan roepen het is de carburateur nee dat is het niet die is brandschoon en origineel en net gereviseerd en de brandstof aanvoer is ook goed.

Nou heb ik gemeten of die ergens kortsluiting op het frame maakte en dat was niet (gemeten met een multimeter in wisselspanning stand) een op de min van de accu en de een op een kaal stukje van het frame.

Ik hoop dat een van jullie handige mensen dit mysterie op kunnen lossen.

Groetjes een beunhaas uit brabant
 
Advertisement - register to remove this

Als de oude cdi het wel doet , en je hebt nu een nieuwe met dezelfde aansluitingen , zou die het ook moeten doen . je kunt even meten of er spanning op de cdi komt als je start , en als je dezelfde hebt als op de bijlage , of punt 5 massa vrij is , met kicken , en tijdens starten op punt 6 , wissel spanning , ongeveer 40V komt . Dan de pickup spoel doormeten . Meten of de draden , van cdi , geen breuk hebben naar de stator .
Is dat allemaal goed blijft er maar één conclusie over , nieuwe cdi is niet goed .
 

Attachments

  • AC-cdi aansluit schema.jpg
    AC-cdi aansluit schema.jpg
    107.3 KB · Views: 8
Als de oude cdi het wel doet , en je hebt nu een nieuwe met dezelfde aansluitingen , zou die het ook moeten doen . je kunt even meten of er spanning op de cdi komt als je start , en als je dezelfde hebt als op de bijlage , of punt 5 massa vrij is , met kicken , en tijdens starten op punt 6 , wissel spanning , ongeveer 40V komt . Dan de pickup spoel doormeten . Meten of de draden , van cdi , geen breuk hebben naar de stator .
Is dat allemaal goed blijft er maar één conclusie over , nieuwe cdi is niet goed .
Hee super bedankt voor je reactie nou zie ik wel dat ik wel een 5 pins aansluiting heb ipv de cdi die je nu door hebt gestuurd. Waardoor mijn domme brein het nog niet helemaal begrijpt hoe ik het dan door kan meten.
 
Dit is de cdi en rechts ervan zie je de kabels die van de ontsteking af komen welke kan ik doormeten op wisselspanning wn of die genoeg afgeeft ?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    159.3 KB · Views: 5
Hier de pin bezetting van een 5 pins cdi , in principe is deze werking hetzelfde , mist alleen 1 massa aansluiting
 

Attachments

  • 5 pin cdi.jpeg
    5 pin cdi.jpeg
    10.3 KB · Views: 3
Ik ben er achter wat het was het was de groene kabel die van de cdi naar de bobine gaat die moet ook nog ge-aard zijn dus heb er een kabeltje tussen gesoldeerd en op het frame gemonteerd vorige eigenaar had deze er tussen uit geknipt dus het is opgelost. Bedankt mannen voor het alsnog meedenken
 
Back
Top