Scooter valt uit en geeft veel weerstand bij uitrollen, vervolgens start die weer zonder moeite.

JochemKlein

New Member
Me zip 2t rijdt gwn prima maar om de 500m ofzo dan kapt die er gwn mee, dan geeft die heel veel weerstand met uitrollen en dan ineens is die weerstand weer weg. Daarna start die weer prima
 
Advertisement - register to remove this

dit klinkt meer als een motor die gewoon stopt. Dat weerstand bij het uitrollen is normaal want de scooter heeft nog snelheid dus grijpt de koppeling gewoon in de wordt de motor aangedreven door de scooter via de snaar. Zeg maar hetzelfde als afremmen op de motor. Op een gegeven moment is de snelheid te laag en grijpt de koppeling niet meer in.

Ik zou me dus maar concentreren op het feit dat de motor stopt ipv de weerstand bij het uitrollen.
 
want de scooter heeft nog snelheid dus grijpt de koppeling gewoon in de wordt de motor aangedreven door de scooter via de snaar. Zeg maar hetzelfde als afremmen op de motor. Op een gegeven moment is de snelheid te laag en grijpt de koppeling niet meer in.
sorry @symmie maar dit ben ik niet helemaal met je eens , de koppeling kan pas aangrijpen als de motor via de poelies genoeg toeren maakt , om de schoenen naar buiten te slingeren . Dan draait de bel die met het achterwiel verbonden is pas mee . Als de toeren van de motor wegvallen , door het uitvallen van de motor , gaan de schoenen weer naar binnen , door de trekveren , en draait de bel vrij , en dus ook het achterwiel . Ik ben het helemaal met je eens dat het stoppen van de scooter hier los van staat . @JochemKlein start de scooter gelijk weer als je weer start , controleer anders eens of je nog een vonk hebt , bobines willen nog wel eens verzaken , als ze warm worden , ook even proberen met de tankdop eraf , om een verstopte tank ontluchting uit te sluiten .
 
sorry @symmie maar dit ben ik niet helemaal met je eens , de koppeling kan pas aangrijpen als de motor via de poelies genoeg toeren maakt , om de schoenen naar buiten te slingeren . Dan draait de bel die met het achterwiel verbonden is pas mee . Als de toeren van de motor wegvallen , door het uitvallen van de motor , gaan de schoenen weer naar binnen , door de trekveren , en draait de bel vrij , en dus ook het achterwiel . Ik ben het helemaal met je eens dat het stoppen van de scooter hier los van staat . @JochemKlein start de scooter gelijk weer als je weer start , controleer anders eens of je nog een vonk hebt , bobines willen nog wel eens verzaken , als ze warm worden , ook even proberen met de tankdop eraf , om een verstopte tank ontluchting uit te sluiten .
mee eens.
 
Het is geen wedstrijd Symmie , ben ik ook helemaal niet op uit , soms is de vraagstelling ook niet helemaal duidelijk , en zolang de motor loopt , en de grondplaat met de schoenen draait , zullen deze ook aan gegrepen blijven , dit is het effect als je gas loslaat , dan rem je inderdaad op de motor af . In tegen stelling als de motor afslaat , dan is die rotatie er ook niet , en trekken de veren , de schoenen weer terug .
 
Het is geen wedstrijd Symmie , ben ik ook helemaal niet op uit
Ik had het ook niet zo opgevat. Ik bedoelde het heel positief. Ik had expres nog een smiley erbij gezet om dat te benadrukken.

En als 2 mensen zeggen dat ik het mis heb dan ben ik zo dat ik dan vind dat ik moet erkennen dat ik het bij het verkeerde eind zal hebben.
Ook dit was positief bedoeld.
 
Back
Top