Wat vragen..

razorr

Aapke!
Ehj
Ik ga binnenkort een zip sp kopen moet nog wel wat aangedaan worden
maar dit heb ik al:

Yasuni c16
Evo 70
Multivar sport,malossi Of een anderen vario? zoals?
Hebo verstelbaar
Dopler krukas
Recht spruitstuk polini 19mm
Hebo kleppies
En dan de 19mm carb delortho
ik wil me filter in me budy maken

Maar effe wat vragen
Is 19mm Niet aan de kleine kant? of dat kan wel of zeker weten een grotere halen?

Zoals ?:--


Het is voor het eerst dat ik een LC blok heb.
Dus effe wat vragen over de kop
Er zit zo klein pennetje op de kop?
waarschijnlijk zal dat wel de ontluchting ding zijn?
moet die nog ergens op aangesloten of gewoon dopje erop maken?

of zo laten zitten?-

het lijkt me dat ,waar de koelslang op moet die kant van de kop aan de bovenkant moet?

klopt dat ?-

En kan ik gewoon me std ontsteking houden?+cdi?-

Is een ngk 9 koud genoeg of een anderen halen?
zoals?-

En als ik een anderen cdi moet halen is dit dan wat of beter gewoon een imitatie cdi halen (onbegrenst)

55-8295 TC Unit Malossi

CDI K15 + bobine, onbegrensd: dus hogere toerentallen en meer power door sterkere bobine!
Past op oa: Zip, SP

€ 84,95

alvast bedankt

mischien had ik een paar dingen in de seach kunnen vinden
maar ik heb het liever hier gewoon staan+ je moet max 5 letters ofzo hebben aanelkaar bij de search ook wel jammer

jeffrey.
 
Advertisement - register to remove this

is het niet verstandig om eerst ff wat ervaring op te doen, want aan de gestelde vragen te zien heb je dit nog niet extreem veel...
maar hier ff een paar antwoorden
-19 mm kan wel 21mm ook <24 kan ook uiteraard....ligt ook aan wat je wil
-ik den dat het pennetje bedoelt voor warme koelstroom die lang je carb loopt (carb verwarming) de meeste hebben dit gewoon doorgelust dus niet meer om de carb heen
-natuurlijk moet de aansluiting voor de slang van het koelvloeistof aan de bovenkant
-ngk 9 zal iets te warm zijn denk ik, beter haal je een denso w34 eszu
 
Okej
19mm hou ik dan wel
later een grotere maar niet dat hij TE klein is
bv 17,5@evo

ja zo klein pennetje
maar kan je niet doorlussen want is maar 1pennetje kan ik die gewoon dicht solderen of gewoon dopje op doen

maar hoe zit het als ik dus de cil heb gemonteerd alles zit vast
lijkt me dat je nog iets moet ontluchten
is dat zo?
in iederengeval nieuw/bijvulen,van koelvloeistof

alvsast bedankt

jeffrey
 
Originally posted by gilera85
is het niet verstandig om eerst ff wat ervaring op te doen, want aan de gestelde vragen te zien heb je dit nog niet extreem veel...
maar hier ff een paar antwoorden
-19 mm kan wel 21mm ook <24 kan ook uiteraard....ligt ook aan wat je wil
-ik den dat het pennetje bedoelt voor warme koelstroom die lang je carb loopt (carb verwarming) de meeste hebben dit gewoon doorgelust dus niet meer om de carb heen
-natuurlijk moet de aansluiting voor de slang van het koelvloeistof aan de bovenkant
-ngk 9 zal iets te warm zijn denk ik, beter haal je een denso w34 eszu

jij moet ook nog wat ervaring opdoen;)
een dat koelslangetje gaat niet naar je carb, dat zit alleen op minarelli. tis voor ontluchten

ngk 9 kan waarchijnlijk wel maar misschein beter een 10 halen
 
okej
heeft iemand mischien een pic voor een evo 70 lc kop? van piaggio?
ik kan wel een foto maken maar heb geen space ofzo maar ik probeer wel iets
er zit ook 2 van die verloop stukjes bij voor de koelslang
maar weet niet welke ik moet nemen
1tje loopt iets meer in een bocht

maakt het nog uit hoe die losse binnenkop erop komt?
voor de rest lijkt me dat het het zelfde werkt.
en wat is dat kleine pijpje dan?
hij is nog dunner dan het pijpje van de een std carb voor olie aanlsuiting
thx voor reacties

jeffrey

ik heb een foto gemaakt mischien duiderlijker dan
maar hoe werkt dat prescies om hier te posten?
 
Last edited:
Originally posted by CHAzZ
jij moet ook nog wat ervaring opdoen;)
een dat koelslangetje gaat niet naar je carb, dat zit alleen op minarelli. tis voor ontluchten

ngk 9 kan waarchijnlijk wel maar misschein beter een 10 halen

:p ok dan...
maar normaal gesproken gaat dat slangetje wel langs carb toch?



-ik heb gewoon dat rechte tuutje op mijn evo cilinder vraag me niet waarom
 
hoe zet ik zo plaatje hierneer??
maar goed dan maar zo:
http://www.scooterbase.net/pics/1049901674evo70.jpg

1:dat pijpje bedoel ik moet ik hier iets opzetten?,of gewoon ergens mee dichtmaken?

2:daar moet warmte ding in als die er bv niet bij zit of eraf is van die scooter,kan ik dan gewoon een schroef erin draaien?,ofcorse goede lengte

3:hoe hij nu staat zo moet hij op de cil gezet worden of maakt dat niet zo veel uit omdat er nu aan de onderkant nog zo extra stukje opzit

4:moet ik deze gebruiken? zoja,waarvoor dient dat extra gaatje voor?

5: of gewoon deze gebruiken??


--- nog 1 vraag mischien een domme maarja
er zit ook een uitlaatpakking bij voor bij de cil
heb ik nog nooit gebruikt maar me c16 die nu onder me stalker zit,lekt wel beetje olie je bij me blok

dus gewoon pakking gebruiken?
d8 dat dat niet kon ofzo(pas wel maar niet goed loopt ivm met ophoging uitlaatpoort)

En ik zit net op een site te lezen dat je je carter moet aanpassen,anders gaat hij amper 40 ofzo
klopt dit?
ik dacht dat dat juist moest bij de speed cils..
het carter is in iederengeval std van die zip
ik hoop dat ik het niet moet aanpassen


alvast bedankt

jeffrey
 
Last edited:
plaatje doet et nu niet..

Je kan gewoon een bout in tempding draaien ja
Je kan die uitlaatpakking gebruiken, probeer gewoon met en zonder en kijk wanneer hij niet lekt..

Leg je voetpakking is op je carter en dan zie je dat de openingen in het carter ahw te klein zijn. Hierdoor wordt er mengsel tegengehouden..
je zal geen 40 rijden hoor, maar anpassen is natuurlijk goed
 
Originally posted by razorr
nog 1 vraag mischien een domme maarja
er zit ook een uitlaatpakking bij voor bij de cil
heb ik nog nooit gebruikt maar me c16 die nu onder me stalker zit,lekt wel beetje olie je bij me blok

dus gewoon pakking gebruiken?

alvast bedankt

jeffrey

Zover ik weet heeft Yasuni een losse flens als je die gewoon goed vastdraait hoort er niks te lekken.. (Correct me if i am wrong :p) Ik heb bij mijn yasuni R geen pakkingen en gewoon goed vastgedraaid en er is niks aan het handje..
 
Originally posted by jelmer
Zover ik weet heeft Yasuni een losse flens als je die gewoon goed vastdraait hoort er niks te lekken.. (Correct me if i am wrong :p)

correcting :)

Juist door de losse flens kan er gelekt worden.
Meestal sluit de flens niet 100% luchtdicht aan op de rest van de uitlaat (bij mijn c16 iig niet), beetje vloeibare pakking doet wonderen :)

grtz, Jeroen
 
ja het lijkt me dat ik nr 5 gewoon moet gebruiken ,maar die anderen zit er nog een extra buisje op waarvoor dient die dan?
en wat is nr 1 nou prescies wat moet ik daarop zetten?
of dichtmaken,of zou houden?

alvsast bedankt

en zal me ontsteking(std) het wel houden?
 
ten eerste lijkhet me niet verstandig dat je met deze setupgaat rijden maar dat moet je zelf weten, het rijden er mee kan iedereen alleen het afstellen+onderhouden is iets heel anders, maarjha

je ontsteking zal het wel houden,bij sommige wel andere niet...
 
okej,
marco
wat bedoel je met onderhoud?

tuurlijk zal ik me zuigerveer meer moeten vervangen en zuiger
maar hoeveel toeren zal ik dus met std ontsteking met 19carb c16,multivar sport,evo70 draaien?
op top bv?

maar waar moet ik nog meer op letten als alles er onderzit

en is het beter om met euro 98 te mengen of gewoon 95?
vanwege octaan gehalte


jeffrey
 
Originally posted by monstaboy
19mm kan makkelijk, wat een geblaat dat 17.5mm te klein is voor een Evo. Vriend van me rijdt al een paar weken met 12mm @ Evo50. Een ander met 17.5mm @ getunede MHR.

Wil niet zeggen dat t goed is :)
Zou eigenlijk altijd minimaal 19mm halen voor dit soort hoogtoerige cilinders
 
Originally posted by razorr
okej,
marco
wat bedoel je met onderhoud?

tuurlijk zal ik me zuigerveer meer moeten vervangen en zuiger
maar hoeveel toeren zal ik dus met std ontsteking met 19carb c16,multivar sport,evo70 draaien?

-ONG 13000-13500

maar waar moet ik nog meer op letten als alles er onderzit

-goed warm rijden, mengsel heel goed in de gaten houden,bougie keuze, zoek gewoon topics af, vind je alles

en is het beter om met euro 98 te mengen of gewoon 95?
vanwege octaan gehalte

-Ik rij altijd met 98 (nu +octaanboosters), hoger octaangehalte geeft minder kans op pingel


jeffrey
 
Back
Top