Sf2 08 trommel naar schijf

Gallecgun SF 2

Twijvel is afkeur en boem = au!
Hej luitjes.

Ben bezig geweest om een 05 blok onder mijn 08 sf2 te zetten.
Gaat allemaal prima ( krukas was kaduuk deze had ik nog liggen )

Alleen kun je van een schijf blok geen trommelrem maken, die nog mist en kan je niet overzetten voor de remschoenen.

Maar de linkerrem van de trommel zit ge intrigeerd in de schakelaar.
Je kan er niet zo een hendel met reservoir opzetten.

Ik kan ook niet vinden of er 1tje is die wel bedoelt is voor een schijfrem.

Of heeft iemand ervaring er mee dat je net als bij dr oudere sf2 een hendel met reservoir er achter plaatst en de huide hendel weghaald?

Hoor graag
Frank

Zie foto's voor meer details.
 

Attachments

  • 20200830_164800.jpg
    20200830_164800.jpg
    88.3 KB · Views: 19
  • 20200830_164750.jpg
    20200830_164750.jpg
    237.4 KB · Views: 20
  • 20200830_164813.jpg
    20200830_164813.jpg
    103.1 KB · Views: 17
Advertisement - register to remove this

Ja ik heb er ervaring mee, heb dit zelf ook gedaan bij mijn vivacity. Zit nou een remschijf erop. (achter)

Je moet gewoon naar een linker rempotje met hendel zoeken voor een speedfight LC. (liefst met remleiding en klauw en vloeistof in een)
Ook het dekseltje waar nou je remhendel aan zit moet anders worden naar een dekseltje zonder een remhendel aan zit.

Overigens waar je op moet letten is dat de remschijf achter kleiner is dan de voorremschijf (dacht 170 of 180mm) de voorkant is 190 mm) Anders past de achter remklauw niet meer erop. De wielhub voor op de achteras is hetzelfde van een Jetforce als een speedfight 2 (zag er zelf ook geen verschil in) Volgens mij is de achter remklauw van de jetforce ook hetzelfde als van een speedfight 2.. (jetforce heeft volgens mij wel een grotere remschijf achter)
 
Oke fijn om te horen dat het wel mogelijk is.
had jij het ook met de zelfde knipperlicht schakelaars etc?
want de oude zijn smaller en hadden ook niet de hendels erop vast zitten.
 
Die nieuwe type knipperlicht schakelaars heb ik eraf gegooid.. Waren versleten tot niet goed werkend. Daarnaast heb ik het schakel knopje voor de knipperlichten nooit erg handig / bruikbaar gevonden.. Had vaker de moeite om die schakelaar goed te bedienen.
Daarnaast weet ik dat die nieuwe type schakelaars voor het stuur, lastig aan te komen is.. En daarnaast heel erg duur. (gemiddeld 80 euro voor 1 kant is vrij normaal) En dat vond ik de moeite niet waard. Daar in tegen heb ik het eerste model erop gezet van domino met die gele knopjes.. Daar was ik meer tevreden over.


Deze dus, zowel de linker als de rechter kant. Voor de rest heb ik ook de kabelboom van dit 2006 eruit gehaald. Want de elektrische oliepomp heeft echter nooit goed gewerkt. *heb toen ook al nieuwe kastjes getest om de oliepomp aan te sturen en dat gaf geen resultaat. (ook een nieuw pompje)
En geen zin gehad om een ombouwkit te kopen van 120 euro. Voor 6 pins naar 8 pins. Daarnaast wilde ik wel zelf het gaan uitpluizen om een eigen draad boom te maken. Maar geen zin meer in gehad om daar nog tijd in te steken.
Toen ook nog een vrij dezelfde tweedehandse kabelboom erin gehad voor de elek oliepomp.. Ook dat gaf geen resultaat op een beter smerende motor. Dus heb deze kabelboom geheel verwijderd. En eentje gemonteerd van bwj 2002 - 2003 waar mee je de mechanische oliepomp erop kan gebruiken.. Ben alleen nog opzoek naar een goede 2ehandse originele gurtner oliepomp.. Want een goedkoper alternatief was na 2 km ook weer defect.. En als gevolg een vol gelopen krukas carter met wat 2takt olie erin.
Voordeel van de nieuwe kabel boom is dat ik ook de koplamp uit zou kunnen schakelen.. Kwestie die weerstanden monteren en aansluiten en het werkt.


Dat linker rempotje monteer je zo zoals de rechter momenteel ook zit.. Dat is aan de binnenkant van die schakelaar.
 
Ik ken ze, als het goed is nog een setje van liggen.
Ik had al even naar de kabelboom gekeken. Maar dan moet je veel gaan aanpassen of een nieuwe kabelboom.
Maar dit functioneert nog prima en ziet er nog goed uit.
Ga eens proberen om naar de schakelaar een rem te monteren en dan zie we wel waar we uitkomen.
 
Volgens mij heb ik nog wel een remhendel voor schijfrem achter incl leiding en klauw liggen, voor een sf2 en ook de bediening van knipperlicht en groot licht. Stuur me een pb bij interesse
 
thx, maar ik ben voorzien.
Was even zoeken maar had nog wat hendels liggen.

In het weekens kom ik er hopelijk aan toe en kan ik direct vertellen of het allemaal gaat en kan.
 
goede avond ik ben nieuw hier dus sorry als ik een domme vraag stel ik heb een sf2 2005 ac gekocht en wil graag achter schijfremmen op de carter zit een punt waar het lijkt dat ik een rem klauw kan monteren is dit mogelijk door een nieuwe velg met een schijf aansluiting en een remhendel met klauw te bestellen. dan komt mijn 2e vraag wat voor velgen passen onder de sf2 zonder een adapter mvg en alvast bedankt
 
Back
Top