Dikke knal en steekvlam uit uitlaat gy6

torreb1

New Member
Hallo allemaal
Ik heb een heel vreemd probleem met mijn gy6 50cc.
Het is een model van rond 2011 denk ik met carburateur.
De scooter start en loopt meestal goed (soms heeft hij het moeilijk met optrekken voor ongeveer 1 seconde) maar elke keer als ik gas terugneem geeft mijn scooter 1 grote knal en een steekvlam uit de uitlaat. (Zie video)
Dit is wat ik al geprobeerd heb om het te verhelpen:
-hele carb meerdere keren schoongemaakt
-gespeeld met naaldstand
-gecontroleerd of de luchtschroef 1,5 slag open staat
-alle vacuümleidingen gecontroleerd
-luchtfilter schoongemaakt
-bougie vervangen en na het rijden de kleur gecontroleerd, deze lijkt goed (zie foto)
-uitlaatpakking vervangen en nieuwe uitlaat gemonteerd
-kleppen gesteld
-cdi vervangen

Weet iemand nog andere suggesties?
IMG_2459.jpegVideo
 
Advertisement - register to remove this

Zet je pick-up van je ontsteking wat kraper.
Koelkast eraf dan zie je een zwart blokje (pickup) draai je vliegwiel zodat het verdikte blokje op je vliegwiel onder je pick-up staat. Plate schroevendraaier en wat krapper zetten zodat ze elkaar net niet raken.
Meestal is het dat, succes
 
gecontroleerd of de luchtschroef 1,5 slag open staat
Dit is geen lucht , maar een mengsel schroef , bij een 4 takt . En 1,5 is geen moet , is voor elke motor verschillend . heb je hem afgesteld ?
Motor goed warm , met stationair schroef ( bij gaskabel) stellen tot hij net blijft lopen , daarna met mengselschroef hoogste toerental opzoeken .
Begin met inderdaad 1.5 open te zetten , en dan in of uit schroeven . Daarna stationair op 1900 toeren stellen .
En controleer in het donker eens of je bij je bobine / bougiekabel / bougiekap geen vonk overslag hebt .
 
Back
Top